جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

تمرکز زدایی تولیدات سینما از پایتخت/4

شادروان: دولت کمتر به تولید در شهرستان بها می‌دهد/ مجبور شدم به تهران کوچ کنم

علی اصغر شادروان

کارگردان «تیر باران» معتقد است: تمام امکانات در تهران جمع شده است و دولت کمتر به تولید در شهرستان بها می‌دهد در نتیجه فیلمسازان شهرستانی مجبور هستند به تهران کوچ کنند.

«علی اصغر شادروان» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد اینکه چرا اکثر لوکیشن های فیلم های سینمای ایران در تهران است و ما کمتر شاهد ساخت فیلم در شهرستان ها هستیم، اظهار داشت: متاسفانه چه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی و چه بعد از آن همه عوامل و دست اندرکاران سینما در تهران متمرکز شده اند.

وی در ادامه افزود: به طور مثال تائید سناریو و فیلمنامه، تجهیزات استودیوها، مراحل فنی بعد از اتمام فیلمبرداری ، گروه پروانه ساخت و نمایش و پوزتیو همه در تهران مسقر هستند و فیلمسازان هم به ناچار ترجیح می دهند آثارشان را در تهران بسازند.

کارگردان «یوسف هور» در ادامه افزود: یکی از عوامل مهم دیگر این بحث بازیگرها هستند که برای بازی در یک فیلم در شهرستان دستمزد بیشتر مطالبه می کنند و کمتر دوست دارند در شهرستان بازی کنند و این دستمزد بالا باعث می شود که سرمایه فیلم باز نگردد.

شادروان تصریح کرد: از طرفی دولت کمتر به تولید در شهرستان بها می دهد در نتیجه اکثر فیلمسازها شهرستانی مجبور می شوند به تهران کوچ کنند و این کوچ کردن خیلی وضعیت جالبی نیست. به طور مثال خود من اصالتاً خوزستانی هستم اما به دلائلی که عرض کردم به تهران آمدم و حالا در وضعیت منفعلی به سر می برم.

کارگردان «تیرباران» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: عوامل این بحث بنیادین سینما با کارشناسی دقیق می توان در چند شهرستان مثل : مشهد، اصفهان و ...که پتانسیل این کار را دارند متمرکز شد تا شاهد تنوع در لوکیشن ها و فیلم های سینمای ایران باشیم.    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.