شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

سینما در فضای مجازی/

آنلاین، سینما بروید!

سایت سینما تیکت

بعد از معرفی دو سایت فیلم در سینماپرس برای سومین قسمت این بخش تازه تاسیس، سایت سینماتیکت را معرفی می کنیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، بعد از معرفی دو سایت فیلم در سینماپرس برای سومین قسمت این بخش تازه تاسیس، سایت سینماتیکت را معرفی می کنیم که کم کم جای خود را میان سینماروهای به خصوص پایتخت باز کرده است.این سایت که از سال 90 آغاز به کار کرده است، توسط شرکت «فن‌آوران هترا» با دو آدرس دامنه یک  و دو در دسترس علاقه مندان می باشد.

در قسمت «درباره سینماتیکت» آمده است: «این سایت با هدف  اطلاع رسانی درباره اخبار و حواشی اکران سینماها و برنامه نمایش فیلمهای سینمای ایران از اسفند ماه 1390 راه اندازی شده است. همچنین رزرو آنلاین بلیت در سینماهای ایران یکی از اهداف اساسی این وب سایت میباشد.» اما نکته ای که در شعار این سایت آمده خلاف این را نشان می دهد، چرا که در اخبار و حواشی موفق ظاهر نشده است اما در رزرو آنلاین کارکرد سینماتیکت به این شعار نزدیک تر است.

طراحی گرفیکی در این سبک سایت ها مهم نیست،چرا که آنچه مهم است کارکرد سایت در کوتاهترین زمان می باشد، سینماتیکت به فاصله کوتاهی از اکران، صفحه هر فیلم را فعال می کند که در آن لیست سینماهای نمایش دهنده به همراه سانسها قرار گرفته و در صورتی که لینک "خرید بلیط" فعال باشد با کلیک روی هر سانس می توان از ظرفیت صندلی سالن مطلع شد، در نهایت با وارد کردن اطلاعات شخصی و اتصال به درگاه بانک و با وارد کردن اطلاعات کارت عضو شتاب نسبت به پرداخت هزینه بلیط اقدام کرد.

علاوه بر قراردادن عکسها،مشخصات عوامل و پوستر مربوط به هر فیلم، کاربران در قسمت پایین صفحه اختصاصی بعد از دیدن آن می توانند کامنت بگذارند و سایر علاقه مندان را به دیدن فیلم ترغیب کنند.

بخش اخبار که در صفحه اصلی این سایت قرار دارد بروز نمی باشد و برای این سایت ضرورتی وجود ندارد که به حوزه اخبار سینما هم بپردازد، در حالی که می توان به عنوان بخشی فرعی از خبرخوان های سایت های دیگر استفاده کرد و یا در بخش اخبار به خبرهای مربوطه درمورد سالن های سینما بپردازد که می تواند تبدیل به یک رسانه برای سالنهای سینما تبدیل شود.

سینماتیکت در جدول فروش فیلمها بروزعمل می کند، اما اگر میزان فروش فیلم های از طریق خرید آنلاین هم به صورت هفتگی منتشر شود می تواند از بخش های جذاب این سایت باشد.

سینماهای شهرستان از بخش های دیگر سایت است که در صفحه فیلم ها هم قرار گرفته است،اما همه این سینماها به سیستم رزرو آنلاین تبدیل نشده اند و در دوره ای که اکثریت کارهای مجازی شده است، کلیه سالن ها با خرید بلیط چه در تهران و چه در شهرستان می تواند پاسخگوی مخاطبان در این حوزه باشند.

"پیگیری خرید" از بخش هایی است که مخاطب در صورتی که جزییات خرید خود را فراموش کرده باشد،با وارد کردن اطلاعات یا شماره پیگیری می تواند اطلاعات را دریافت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.