یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸

کارگردان انیمیشن «مقتل خوانی»:

انیمیشن ها باید متناسب با شأن امام حسین (ع) تولید شوند

انیمیشن مقتل خوانی

«مقتل خوانی» عنوان انیمیشنی به کارگردانی علیرضا فرمانی و با تهیه کنندگی مرکزپویانمایی صبا است، این انیمیشن که روایتی از حادثه عاشورا است، از چهاردهم آبان شبکه پویا پخش می شود. فرمانی در رابطه با انیمیشن «مقتل خوانی» عنوان کرد: انیمیشن ها باید متناسب با شأن امام حسین (ع) تولید شوند.

علیرضا فرمانی؛ کارگردان انیمیشن «مقتل خوانی» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در رابطه با موضوع این انیمیشن اظهار داشت: داستان انیمیشن «مقتل خوانی» از روز مرگ معاویه آغاز و تا به قدرت رسیدن یزید و واقعه عاشورا ادامه پیدا می کند، این انیمیشن در 20 قسمت 10 دقیقه ای تولید شده است.

 

وی ادامه داد: شیوه داستان پردازی ما در این انیمیشن به صورت پرده خوانی بوده است، یعنی یک نقال برای بچه ها به پرده خوانی می پردازد که در خلال صحبت های او ما به گذشته رفته و وقایع عاشورا را به تصویر می کشیم.

 

این کارگردان انیمیشن با بیان اینکه «مقتل خوانی» حدود چهار سال پیش در جشنواره عاشورایی دو جایزه بخش فیلمنامه و شخصیت پردازی را از آن خود کرده است، در رابطه با علت عدم پخش آن در طول این سال ها عنوان کرد: به علت اینکه در این انیمیشن از پرده های معروف که شمایلی از ائمه در آن وجود دارد، در این سالها از پخش آن جلوگیری شده بود، این کار در تمام این سالها مظلوم واقع شده بود.

 

فرمانی افزود: تمام سعی ما در تیم تولید این بوده است که یک اثر با کیفیت را  از لحاظ کارگردانی، طراحی، موسیقی، شخصیت پردازی، فیلمنامه نویسی و ... به مخاطبانمان ارائه بدهیم.

 

این کارگردان با اشاره به اینکه تولید انیمیشن با محتوای عاشورا همانند برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) ضروری است، بیان کرد: باید عاشورا را زنده نگاه داشت و به نظر من همانطور که برگزاری تعزیه برای روایت وقایع کربلا ضروری است به همان اندازه لازم است که در انیمیشن نیز به این موضوعات پرداخته شود.

 

فرمانی خاطر نشان کرد: به طور یقین در مقابل شأن امام حسین (ع) کارهایی که در حوزه انیمیشن انجام شده کافی نیست، از آنجا که انیمیشن قالبی جذاب برای کودکان و نوجوانان است بنابراین باید به صورت مستمر،حرفه ای و جذاب تر از این قالب برای بیان وقایع عاشورا به کودکان و نوجوانان بهره برد.

 

گفتنی است، انیمیشن «مقتل خوانی» از چهاردهم آبان ماه 1392 از ساعت 19:45 هر روز از شبکه ی پویا، در 20 قسمت 10دقیقه‌ ای به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرمانی پخش می شود.

 

نظرات

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.