جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

داریوش دالوند خبر داد

نمایش رزم «رستم و سهراب» بر پرده نقره‌ای ایران/ جدال «رستم و اسفندیار» انیمیشن می‌شود

انیمیشن رستم و سهراب

تهیه‌کننده انیمیشن «رستم و سهراب» از اکران این انیمیشن سینمایی در تاریخ 26 آبان در گروه سینمایی استقلال خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس؛ داریوش دالوند گفت:موسسه فیلمیران از تاریخ 26 آبان ماه نوبت اکران این انیمیشن بلند سینمایی را از گروه سینما استقلال و چند سینمای آزاد دیگر گرفته است.

 

وی با اشاره به این امر که این انیمیشن به دو زبان فارسی و انگلیسی ساخته شده است، بیان کرد: انیمیشن «رستم و سهراب» از ابتدا به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده بود و قرار است برای اکران عمومی به زبان فارسی نمایش داده شود اما اگر مشتاق داشته باشد نسخه ای را که به صورت dcp از زبان انگلیسی داریم در اختیار سینماهایی که می توانند dcpپخش کنند می گذاریم تا در یک یا دو سانس به این زبان هم اکران شود اما این کار مخاطب خاص خود را می طلبد.

 

دالوند در خصوص زبان خاص این انیمیشن خاطر نشان کرد: به این دلیل که می خواستیم بازار جهانی را هم داشته باشیم و در بازار جهانی با زیرنویس کردن، کار به خوبی جلو نمی رود انیمیشن را به دوزبان ساختیم که در ابتدا یکبار به زبان انگلیسی ساخته شد و پس از بازبینی مجدد فیلم به این نتیجه رسیدیم تمام شخصیت هایی را که رو به دوربین دیالوگ دارند بار دیگر از ابتدا مجددا روی استوری بورد نقاشی کنیم و مراحل تولید را به زبان فارسی بگذرانیم، مجموعه این عملیات 27 دقیقه بود که اجرای آن شش ماه زمان برد.

 

این تهیه کننده سینما همچنین از روند دو انیمیشن دیگر خود به سینماپرس گفت: مراحل تولید فیلم «سربازان کوچک» آغاز شده و اکنون به ساخت موسیقی رسیده است و موسیقی آن را هم فرزاد برزنده آذر به عنوان یک موسیقیدان کودک به خوبی ساخته است اما به دلیل این امر که این انیمیشن هیچ اسپانسری از بخش دولتی ندارد و خود ما آن را تولید کردیم در پی آن هستیم تا قبل از پایان کار یک شریک دولتی پیدا کنیم چون هزینه های ساخت این انیمیشن سنگین است با این حال تنها کار دوبله و کمی از تولید و پلان ها باقی مانده که اگر شریک دولتی و اسپانسر پیدا شد به امید خدا برای جشنواره فیلم فجر می توانیم یک انیمیشن خیلی جذاب و طنز گونه برای کودکان ارائه کنیم.

 

وی همچنین در رابطه با نمایش انیمیشن فیلم سینمایی «آخرین فرستاده» از شبکه سحر گفت: تولید این انیمیشن را 29 رمضان تمام کردیم و به شبکه سحر به عنوان شریک دولتی مان تحویل دادیم اما این شبکه ایراداتی در حد 20 یا 30 ثانیه از فیلم گرفت که اکنون در صدد برطرف کردن آن هستیم. از نظر من پروژه تمام شده و تنها یک دوبله نهایی از آن باقی مانده است، همچنین از دل این فیلم سریالی در 28 قسمت طراحی شده و در حال حاضر مشغول بارایابی برای پخش در کشورهای اسلامی هستیم.

 

دالوند در پایان به تولیدات انیمیشن های جدیدش اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از پروژه های در دست ساخت «افسانه ایرانی رستم و اسفندیار» است که در حال حاضر ساخت شخصیت های این فیلم سینمایی به پایان رسیده است و در مرحله پیش تولید فنی قرار داریم.

 

انتهای پیام/ح

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.