شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

بعد از ساخت انیمیشن «دا»/

انیمیشن «نورالدین پسر ایران» ساخته می‌شود

کتاب نورالدین پسر ایران

سینماپرس-گروه سینما/ انیمیشن کتاب «نورالدین پسر ایران» با کارگردانی میثم حسینی ماه دیگر آماده پخش می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، با گذشت دو سال از انتشار کتاب «نورالدین پسر ایران»، میثم حسینی بعد از کارگردانی برنامه تلویزیونی این کتاب که به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش شد تصمیم گرفت انیمیشن آن را نیز بسازد و بعد از سپری شدن چهار ماه مراحل پیش تولید آن تا ماه آینده این انیمیشن پخش خواهد شد.

 

حسینی برای ساخت این انیمیشن به مستندات تاریخی و جغرافیایی توجه ویژه ای کرده و در آینده قصد دارد روند کتاب‌خوانی که با «دا» شروع شد را با «نورالدین پسر ایران» ادامه دهد.

 

شایان ذکر است؛ تهیه کننده انیمیشن کتاب «نورالدین پسر ایران» علی تقی‌پور است. همچنین کتاب «نورالدین پسر ایران» از آثار انتشارات سوره مهر حوزه هنری و تألیفات حوزه دفاع مقدس خاطرات سید نورالدین عافی رزمنده نوجوان دوران دفاع مقدس است. قرار است سازمان توسعه سینمایی سوره فیلمی از این کتاب تولید کند.

 

کتاب «نورالدین پسر ایران» روایت جوانی است که در سن هفده سالگی، ۷۰ درصد جراحت دارد و با همان پيكر آتش گرفته و سرهم بندي شده، ۸۰ ماه ديگر با خود، آتش و دشمن مي جنگد. این کتاب که به همت انتشارات سوره مهر در آذر ماه سال۱۳۹۰ منتشر شد،ششصدمين كتاب دفتر ادبيات و هنر حوزه‌ي هنري سازمان تبليغات اسلامي در ۲۳ سال فعاليت اين دفتر به حساب مي‌آيد.

 

خاطرات سيد نورالدين عافي را ابتدا در سال ۱۳۷۳، «موسي غيور» طي ۴۰ ساعت مصاحبه به زبان آذري ضبط كرد و «معصومه سپهري» از سال ۱۳۸۳ كار پياده‌سازي و تنظيم اين مصاحبه‌ها را بر عهده‌ گرفت. وی براي فراهم آوردن اين كتاب ۷۰۰ صفحه‌اي شخصاً نيز چندين مصاحبه‌ي تكميلي از صاحب خاطرات و همرزمان او گرفت.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.