چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

عظیمی در راستای توزیع غیر قانونی اولین انیمیشن بلند ایرانی:

خوشحالم «تهران 1500» اینقدر فروش کرده که برخی رقبا آن را از ویترین‌ها برداشتند

بهرام عظیمی

سینماپرس-گروه سینما/ بعد از فروش بیش از یک میلیاردی فیلم سینمایی انیمیشن «تهران 1500» اکنون بعد از توزیع چند روزه این فیلم در نمایش خانگی دی وی دی های آن با فروش بیشتری از اکران آن رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در گفت و گو با بهرام عظیمی در راستای فروش ویژه ی دی وی دی های این انیمیشن با قیمت پایین اما کیفیت اورجینال گفت: این دی وی دی را من با قیمت ۳ هزار تومان تهیه کردم و این این امر که شنیده ام با قیمت ۱۵۰۰ تا دو هزار تومان به فروش می رسد برای خود من نبوده و همان قیمت سه هزار تومان روی آن خورده است خوشحالم که به قدری فروش بالایی داشته که یک سری از رقبای تهران ۱۵۰۰ پوسترهای تبلیغاتی دی وی دی های این فیلم را از روی شیشه مغازه ها برمیدارند تا اطلاع رسانی پایین بیاید و فروش کم شود.

 

وی با بیان این امر که ساخت تهران ۱۵۰۰ او را به شدت خسته کرده است، افزود: تا جایی ساخت این انیمیشن من را خسته کرد که تصمیم گرفتم تنها در ساخت و اکران آن در جشنواره درگیر این فیلم باشم و از این رو مدت ها است که از این فیلم و ماجراها و حاشه های آن فاصله گرفته ام.

 

بهرام عظیمی متولد سال ۱۳۴۵ از تهران، فارغ التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران، کاریکاتوریست و کارگردان انیمیشن، مدرس خانه کاریکاتور ایران و تدریس در دانشکده های فنی و دانشکده صدا و سیما را به مدت ۵ سال به عهده داشته است. وی که تاکنون عضو هیئت داوران چندین جشنواره ملی و بین المللی، فیلم، کاریکاتور و انیمیشن بوده و برنده ۳۳ جایزه ملی و ۲۵ جایزه بین المللی در رشته های نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور و انیمیشن از سال ۱۳۶۵ تاکنون شده است اخیرا در نهمين جشنواره بين‌المللي کازان روسیه برای انيميشن «ماسوله» به توليد مرکز صبا جايزه بهترين انيميشن را کسب کرد. این انیمیشن در طول دو سال گذشته در ۱۵ جشنواره معتبر بين‌المللي شرکت کرده  و اين هفتمين جايزه‌اي بود که از جشنواره‌ها دريافت مي‌کند.

 

عظیمی در رابطه با انیمیشن «ماسوله» توضیح داد: این انيميشن با ۱۰ دقیقه زمان تا به حال بارها از تلويزيون مکزيک پخش شده است و همانطور که از نامش برمي‌آيد به شهر ماسوله ارتباط دارد و روايتگر يک داستان عاشقانه بين يک پيرزن و پيرمرد است. «ماسوله» با تکنيک سه بعدي کامپيوتري ساخته شده و فضاسازي کاملا رئالي دارد به شکلي که من بارها در جشنواره‌هاي مختلف شاهد بودم که تماشاگران تا حدی جذب فيلم شده اند که باورشان نشده است به تماشای انيميشن نشسته اند.

 

عظیمی ادامه داد: به تازگي مراحل توليد انيميشني به نام «يتيم» نوشته مهناز عادلي را آغاز کرده ام که اثري خيريه است و در حمايت از ايتام ساخته مي‌شود. تمام کسانی که در تولید این انیمیشن ۱۰ دقیقه ای با من همکاری می کنند سعی بر آن دارند که اين فيلم بهترين کار زندگي‌شان باشد. چون اين فيلم يک کار خيريه به حساب مي‌آيد و بيش از ۵۰۰ نفر خيرخواه هزينه‌اش را متقبل شده‌اند. افراد خيري که در موسسه مهر امام ‌هادي(ع) قم فعال هستند هرکدام به سهم خود در توليد اين انيميشن مشارکت داشته‌اند. قرار است اين فيلم در جشنواره‌هاي مختلف، فضاهاي مجازي و تلويزيون نمايش داده شود.

وی همچنین در کنار این انیمیشن قرار است انیمیشن «بزن بریم سینما» را بسازد و درباره ساخت این انیمیشن توضیح داد: با اجازه بنیاد سینمایی فارابی می خواهم اتفاق جدیدی در این انیمیشن بیفتد در هر قسمت یک پلان ۷ ثانیه ای معروف و ماندگار از یک فیلم مطرح سینمای ایران را به صورت انیمیشن و با صدای خود فیلم ها می سازیم که در قسمت اول، ۷ تا ۱۰ ثانیه از فیلم سینمایی «آژانس شیشه ای» ساخته ابراهیم حاتمی کیا انتخاب شده است. وقتی در سال ۱۳۷۷ حاتمی کیا این فیلم را ساخت، قطعا خوب می دانست که این فیلم چقدر می تواند محبوبیت پیدا کند. فیلمی که طی یک نظر سنجی در سال ۸۷ به عنوان بهترین فیلم ۳۰ سال سینمای پس از انقلاب برگزیده شد را قرار است به مدد و یاری هنر پویانمایی در ۷ تا ۱۰ ثانیه با صدای اصلی فیلم تبدیل به انیمیشن کنم.

 

وی با اعلام نام این انیمیشن ۱۰۰ ثانیه ای بیان کرد: عنوان « بزن بریم سینما » را برای این انیمیشن در نظر گرفته ام. این کار با زمانی حداقل ۱۰۰ ثانیه در ۱۳ قسمت انیمیشن با هدف فرهنگ سازی ساخته می‌شود. این انیمیشن‌ها قرار است از تلویزیون و قبل از شروع هر فیلم در سینماها پخش شود. از طرفی قصد دارم با ساخت این انیمیشن خانواده ها را با سینما آشتی دهم تا تشویق شوند در سینما به تماشای آثار سینمایی بنشینند.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.