چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

سهم سینماگران در تصمیم‌گیری مدیران دولت یازدهم/۴

شاه‌حسینی:مدیر اگر مدیر باشد از اختلاف هنرمندان آسیبی نمی‌بیند/حرف از اختلاف سینماگران می‌شود خنده‌ام می‌گیرد

انسیه شاه حسینی

سینماپرس – گروه سینما / انسیه شاه‌حسینی اظهار امیدواری کرد: قشنگ‌ترین روز سینما وقتی است که سینماگران دوباره به یکدیگر لبخند بزنند و در کنار یکدیگر با آرامش کار کنند.

انسیه شاه‌حسینی؛ کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینماپرس اختلافات موجود میان سینماگران را جدی ندانست و  دراین‌باره گفت: با تغییر مدیران در دولت جدید اختلافات سینماگران هم از بین رفته و دوباره به یکدیگر لبخند می‌زنند.

 

وی افزود: مدیر کار مدیریتی خودش را انجام می‌دهد. مدیر اگر مدیر باشد هیچ تاثیری از اختلاف سینماگران در تصمیم‌گیری‌هایش پیدا نمی‌شود. کاری به اختلاف هنرمندان ندارد و کار خودش را می‌کند.

 

کارگردان «شب به خیر فرمانده» درباره نقش مدیران در اختلاف سینماگران گفت: مدیر باید از بالا به مسائل نگاه کند و وارد دعواها نشود. باید در شرایط بحران طراحی و مهندسی مناسبی داشته باشد که صلح و آشتی برقرار کند.

 

شاه‌حسینی در پاسخ به این‌که سینماگران با تغییر مدیران که این روزها با حضور دولت جدید در حال روی دادن است، حاضر به ترک اختلافات و همکاری بیشتر با یکدیگر خواهند شد یا خیر، گفت: وقتی حرف از اختلاف هنرمندان به میان می‌آید، شخصا خنده‌ام می‌گیرد. چون هیچ وقت اختلاف هنرمندان آنقدر ریشه‌ای و بزرگ نیست که نگران کننده باشد.

 

وی دراین‌باره ادامه داد: دعوای این قشر از جامعه بیشتر شبیه به اختلاف خواهر و برادرهایی است که در یک خانواده زندگی می‌کنند. مثل این‌که پدر و مادر یک خانواده به سفری رفته باشند و فرزندان خانواده که در خانه مانده‌اند با هم دعوایشان شده باشد. این دعوا خیلی سطحی تر از ان است که قابل بحث و یا نگران‌کننده باشد.

 

کارگردان «پنالتی»  خاطرنشان کرد: مصداق این را می‌توان از حرکت‌های جمعی اهالی سینما دید. وقتی یک پیام کوتاه درباره فوت یا خبری غمگین‌کننده درباره یکی از این اهالی برای همه مخابره می‌شود، تمام هنرمنمدان این قشر دلگیر و ناراحت می‌شوند.

 

وی یادآور شد: درست است که اختلافات عقیدتی و ایدئولوژیکی بین هنرمندان وجود دارد که اتفاقا باعث قشنگی و زیبایی فضای فکری حاکم بر سینما می‌شود، ولی به طور کلی اختلافی بین سینماگران نیست.

 

نویسنده «مجروح جنگی» با ذکر مثالی درباره دوستی اهالی سینما گفت: همه سینماگران همدیگر را دوست دارند حتی اگر از نظر اعتقادی با هم اختلاف داشته باشند. خود من و رخشان بنی اعتماد دو دوست هستیم. شاید هر کسی که از بیرون سینما را ببنید در یک جمله بگوید که شاه‌حسینی و بنی اعتماد از یک  جنس نیستند و هم‌سو و هم‌جهت فکر نمی‌کنند. اما تا به حال هیچ چیز نتوانسته در دوستی ما اختلافی ایجاد کند.

 

وی یادآور شد: متاسفانه مدتی است یک سری ماجرا پیش آمده که مدیران مربوطه باید این ماجراها را با دیدی پدرانه حل می‌کردند. متاسفانه برخی از افراد خارج از خانه سینما شیطنتی کرده  و اخلافاتی در نتیجه آن درست شده است. برخی نیز از این اختلافات صدمه خورده‌اند.

 

نویسنده و کارگردان «غروب شد بیا» افزود: لازمه کار هنری، شرایط آرام است. در شرایط متشنج و ناآرام نمی‌شود کار هنری خلق کرد. بنابراین به نفع همه است که بدون درنظرگرفتن اختلافات فکری به کار هنری بپردازیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگراختلافات حاشیه‌ای را در نظر نگیریم می‌بینیم که همه هنرمندان از هر سوی فکری که باشند قصد فیلم ساختن و خلق هنر را دارند .

 

 

انتهای پیام/ج/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.