چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

سهم سینماگران در تصمیم‌گیری مدیران دولت یازدهم/۲

الماسی: مدیریت سینما جای کارمندی نیست/عملکرد فردی در سرنوشت جمعی تاثیر گذار است

جهانگیر الماسی در خبرگزاری سینمای ایران

سینماپرس-گروه سینما/کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» درباره سهم سینماگران در تصمیم گیری مدیران دولت آینده گفت: مدیریت سینما جایی نیست که کارمندی رفتار شود و عملکرد فردی ما گاهی در سرنوشت جمعی ما تاثیر می گذارد باید متناسب با بقیه اعضای خانواده از منظر قدرت نه ضعف بدنبال حل این مشکلات بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، درحالیکه گمانه زنی های بسیاری در مورد مدیر سازمان سینمایی در رسانه ها طی چند روز گذشته شد بسیاری حاشیه های بسیاری را نیز به همراه داشته است. بیشتر سینماگران ترجیح می دهند مدیریت سازمان سینمایی را فردی برعهده بگیرد که با سینما آشنا باشد و سینماگران را نیز در تصمیم گیری ها دخیل کند. گرچه همه به اتفاق معتقدند که کار مدیریت را باید به مدیر سپرد اما اینکه سینماگران کجای این تصمیم گیری ها هستند نیز مهم است. نیازها و شرایطی که فقط سینماگران می دانند چیست و باید از سوی آنها به یک مدیر منتقل شود.

 

جهانگیر الماسی؛ کارگردان سینما که این روزها در حال به پایان رساندن پروژه سینمایی «رنج و سرمستی» است در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در پاسخ به این سوال که سهم سینماگران در تصمیم گیری مدیران آینده تا چه اندازه باید باشد گفت: ما نباید سینماگران را جدا از هم ببینیم یا تشویق کنیم مقابل هم باشند ما همه عضو یک خانواده نسبتا بزرگ هستیم عملکرد فردی ما گاهی در سرنوشت جمعی ما تاثیر می گذارد باید متناسب با بقیه اعضای خانواده از منظر قدرت نه ضعف بدنبال حل این مشکلات بود. مدیران دولتی برای بهره وری متناسب این خانواده قبول مسئولیت می کنند.

 

وی افزود: در واقع این مدیران دولتی هستند که در مدت زمان معین و مشخص جریان سینما را ساماندهی می کنند ولی همین مدیران اعضای خانواده سینما نیز هستند و خواهند بود. اما مدیریت درسینما برای توزیع تسهیلات و رعایت عدالت و از کار نیافتدن کارخانه های فکری و فرهنگی است. مسئولیت مدیران این است که تلاش کنند تولیدات سینما به درد مردم بخورد و از منظر این نگاه در سلیقه و روابط اجتماعی و شناخت گذشته و شرایط آینده به درد آنها بخورد.

 

وی که از بازیگران سینما و تئاتر است در ادامه اظهار داشت: مدیران نباید خود را فائق بر هنرمندان بدانند یا مالکیت آن را احساس کنند. خانواده سینما اداره و اعضای آن کارمندی نیستند. مشکلات سینما را باید بازشناسی کرد. تا حالا هیچ رسانه ای را ندیدیم به دنبال علت دستور تعطیلی سینما برود. رسانه ها و همکاران اختلافات را دامن زدند، رسانه ها مسائل حاشیه ای را کم کنند و موضوع اصلی را بررسی کنند. همه خانواده بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند.

 

وی در مورد تعطیلی خانه سینما اذعان داشت: عده ای گمان کردند که این خانه قرار است بسته شود و بدنبال آن دخالت نیروهای خارجی در جریان این موضوع به حاد شدن آن کمک کرد. اختلافات وقتی به اعتقادات و طریقت فکری و بینش ها و روش ها کشیده شود حل شدنش بسیار سخت است و حل شدنش یک بی تفاوتی امروزی می خواهد که نه مدیران و نه اهالی سینما می توانند آن را انجام دهند.

 

الماسی ادامه داد: این موضوع در درازمدت خودش حل می شود ولی در کوتاه مدت باید فعالیت ها صرف این شود که هر یک از نهادها مثل نهادهای صنفی و انجمن بازیگران یک بازنگری در تعاریف کنند. حل این مشکلات کار یک نفر نیست و باید بازنگری شود، مفهوم تهیه کننده و کارگردان و پخش کننده چیست؟ باید مفهوم عدالت تعریف شود، زیرا عدم درک مفهوم عدالت یا تبعیض، اساس و ریشه همه مشکلات است.

 

انتهای پیام/ر/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.