چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۳

سال 92 رادیو هفت پخش نمی شود

«رادیو هفت» هم بی پول شد

منصور ضابطیان

سینماپرس-گروه تلویزیون:تهیه کننده برنامه «رادیو هفت» شبکه آموزش گفت: این برنامه از کالیفرنیا تا حوزه های علمیه بیننده دارد اما به دلیل شرایط مالی تلویزیون تنها تا پایان سال جاری پخش می شود و در سال 92 این برنامه پخش نخواهد شد.

منصور ضابطیان در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در خصوص اجرای ویژه برنامه هایی دهه فجر «رادیو هفت» گفت: در دهه فجر معمولا رسم بر این بوده که در شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی ترانه های خاطره انگیز دوران انقلاب پخش شود اما «رادیو هفت» تلاش کرد ترانه های امروزی را که در زمینه مرتبط با محتوای انقلاب تولید شده را پخش کند.

وی ادامه داد:ترانه های خاطره انگیز دوران انقلاب به دفعات از شبکه های مختلف تاکنون پخش شده و هر بیننده که برای یادآوری نوستالژی های آن دوران می توانست آن ها را در شبکه های دیگر گوش دهد اما ما میخواستیم در «رادیو هفت» متفاوت عمل کنیم.

ضابطیان با اشاره به ذکر نمونه هایی از ترانه های انقلابی پخش شده در ایام دهه فجر در این برنامه گفت:  از نمونه ترانه های مانی رهنما و امیرعباس حسن زاده در این روزها پخش شد همچنین از ترانه های قدیمی که ظاهرا به انقلاب اشاره ای نمی کنند اما مفهوم و معنی آن ها مرتبط با انقلاب اسلامی است مانند ترانه معراج که زنده یاد مازیار آن را خوانده، این ترانه ها بهمراه تصاویر آن دوران در دهه فجر از «رادیو هفت» پخش شد.

تهیه کننده «رادیو هفت» افزود: بازخوانی فیلم نامه «شاه» نوشته کیومرث پوراحمد با صدای کوروش سلیمانی هم هرشب صورت گرفت. این فیلم نامه هیچ گاه تولید نشد.

وی در خصوص برنامه های نوروزی «رادیو هفت» بیان کرد: برای تعطیلات نوروز و در کل سال جدید هنوز تصمیمی برای ادامه پخش این برنامه گرفته نشده است و به احتمال زیاد به دلیل مسائل مالی «رادیو هفت» تنها تا پایان امسال بر روی آنتن می رود.

ضابطیان ادامه داد: «رادیو هفت» بر خلاف ظاهر ساده ای که دارد تولید گرانی دارد و به دلیل اینکه شبکه آموزش توانایی حمایت مالی از برنامه را ندارد ما هم  علی زغم میل باطنی مان مجبوریم که برنامه را تعطیل کنیم.

وی در خصوص مخاطبان این برنامه اظهار داشت: ابتدا که این برنامه را شروع کردیم تصور من بر این بود که مخاطب آن طیف فرهنگی جامعه باشد بعد متوجه شدم در  شناخت مردم اشتباه کردم چرا که از دورافتاده ترین روستاهای ایران نیز «رادیو هفت» مخاطب دارد.

ضابطیان افزود: از دخترکی که در حال قالی بافی در روستاست یا سربازی که در حال نگهبانی در شیفت خود است مخاطب این برنامه هستند حتی حوزه علمیه و یا در زندان ها نیز «رادیو هفت» مخاطب دارد. از کشورهای خارجی همچون امریکا، اروپا و استرالیا ما تماس هایی را دریافت کرده ایم.

تهیه کننده برنامه «رادیو هفت» اظهار داشت: آقایی از کالیفرنیا با برنامه تماس گرفت و گفت من ظهرهای شنبه و یک شنبه با وجود اینکه صدها انتخاب برای تماشای برنامه های گوناگون دارم اما گوش دادن «رادیو هفت» در اولیت برای من است که این برای ما بسیار دلگرم کننده است.

رادیو هفت نام یک برنامه تلویزیونی با محوریت پخش موسیقی و قصه خوانی به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان است  که هر شب به جز جمعه ها و روزهای تعطیل  به صورت زنده از شبکهٔ آموزش سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/ع.ت - ب. ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.