چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

«جهانگیر میرشکاری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

سال‌ها است شأن جامعه هنری زیر سوأل رفته/ «صندوق اعتباری هنر» مدت‌ها است هیچ کار با ارزش و مهمی برای هنرمندان انجام نداده

جهانگیر میرشکاری در نشیت خبری فیلم سینمایی اسرافیل

سینماپرس:جهانگیر میرشکاری صدابردار پیشکسوت سینما با انتقاد شدید نسبت به اقدامات نامتعارف اخیر مسئولان صندوق اعتباری هنر گفت: مسئولان فرهنگی رسماً هیچ شأن و منزلتی برای هنرمند قائل نیستند که اگر قائل بودند به جای انجام کارهای بیهوده دست آن ها را می گرفتند و به صورت یکسان و عادلانه با اختصاص امکانات و مبالغ مناسب بخشی از معضلات زندگی آن ها را جبران می کردند.

صدابردار فیلم های سینمایی «اسب حیوان نجیبی است» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: صندوق اعتباری هنر مدت ها است هیچ کار با ارزش و مهمی برای هنرمندان انجام نداده؛ ما تنها شاهد یک سری شوآف ها و صحبت های زیبا از سوی مسئولان این نهاد هستیم و بس!

وی ادامه داد: البته متأسفانه این قبیل کارها و شوآف ها تنها مربوط به این نهاد نمی شود و ما در بسیاری از بخش های دیگر نیز شاهد چنین اتفاقی هستیم. این باعث تأسف است که این قبیل نهادها به جای آنکه مرهمی بر دردها و زخم های هنرمندان باشند بدتر با یک سری کارها باعث می شوند حال هنرمندان بدتر شود!

صدابردار فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «دست های آلوده» سپس با بیان اینکه درصد بالایی از هنرمندان در تأمین اجاره و حتی نان شب خود عاجز مانده اند اما مسئولان وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر کاری برای آن ها صورت نمی دهند تصریح کرد: بنده که شخصاً حدود ۷-۸ سال است ارشاد و صندوق و نهادهای این چنینی را از پس ذهنم کنار گذاشتم چون متوجه شدم در بدترین شرایط هم برای ما کاری نمی کنند.

میرشکاری در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: البته سال ها است شأن جامعه هنری زیر سوأل رفته؛ من از شما سوأل می کنم کدام شأن برای هنرمند مانده؟ مسئولان فرهنگی رسماً هیچ شأن و منزلتی برای هنرمند قائل نیستند که اگر قائل بودند به جای انجام کارهای بیهوده دست آن ها را می گرفتند و به صورت یکسان و عادلانه با اختصاص امکانات و مبالغ مناسب بخشی از معضلات زندگی آن ها را جبران می کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.