شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

وزیر ارشاد:

«خانواده» محور قدرت آفرینی مطلق ما در حوزه مسائل فرهنگی است

محمدمهدی اسماعیلی؛ نمایشگاه قرآن

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده و تربیت فرزند به عنوان مهمترین محور سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یاد کرد.

محمدمهدی اسماعیلی امروز، شنبه ۲۶ اسفندماه در مراسم رونمایی از پوستر سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: خانواده، محور نمایشگاه قرآن است لذا تلاش کردیم تا رویدادهای تعریف شده در نمایشگاه به دنبال تربیت فرزندان باشد. در واقع نمایشگاه قرآن بهانه‌ای برای گردهمایی فرزندان به همراه خانواده است.

وی با اشاره به اجرای پویش حافظ شو در نمایشگاه قرآن از رسانه ها خواست تا با معرفی رویدادهای نمایشگاه قرآن باعث حضور بیشتر مردم تهران در این نمایشگاه شوند.

اسماعیلی درباره حضور علاقه مندان به نمایشگاه قرآن در سایر استان ها گفت که امکانی برای خانواده ها فراهم شده تا بتوانند در پویش حافظ شو شرکت کنند.

وی تاکید کرد: ما با تمسک به قرآن و دستورهای الهی به دنبال آن هستیم که قوام بیشتری به خانواده ببخشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پویش حافظ شو امسال برای ۱۴ سوره درنظر گرفته شده ولی این طرح در طول سال ادامه خواهد داشت تا هر سال میلیون ها نفر بتوانند یک جزء را حفظ کنند. سال ۱۴۰۴ حفظ جزء ۲۹ مطرح خواهد شد.

فضای پرنشاط دینی در نمایشگاه قرآن

اسماعیلی ادامه داد: ما در نمایشگاه قرآن به دنبال ایجاد یک فضای پرنشاط دینی برای خانواده ها هستیم. خانواده، محور قدرت آفرینی مطلق ما در حوزه مسائل فرهنگی است. به هر اندازه به خانواده اهمیت دهیم، به همان میزان به همبستگی خانواده کمک کرده ایم.

وی با اشاره به نقطه مرکزی هجمه دشمنان به ویژه در سال های اخیر گفت: در دوره اخیر خانواده کانون حملات آنها خانواده است و می خواهند خانواده را از درون خالی کنند.

وی با اشاره جوایز معنوی مثل سفرهای زیارتی برای پویش های قرآنی اظهار امیدواری کرد که جامعه ایرانی بیش از گذشته با کلام وحی آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جامعه ما باید آمیخته با کلام خدا شود و توفیق خدمتگزاری را با گسترش دایره تاثیرگذاری قرآن را بتوانیم شکرگزاری کنیم.

گزارش نمایشگاه قرآن به رئیس جمهور اعلام می شود

اسماعیلی با تقدیر از دست اندرکاران نمایشگاه قرآن گفت: در مراسم تکریم خادمان قرآنی که با حضور رییس جمهور در نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد، گزارش مفصلی از دستاوردهای خوب همکارانم در دو سال و نیم گذشته در موضوع های قرآنی ارائه خواهم کرد. ما راه زیادی را آمده آیم و راه طی نشده بسیاری هم پیش رو داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره برگزاری جایزه یاسین گفت: تلاش می کنیم جایزه بین المللی یاسین را در یک مقطع مهم در روزهای پیش رو داشته باشیم که کار جذب مخاطبان جهانی نیز برای آن فراهم شود.

بخش ویژه فلسطین در نمایشگاه قرآن

شبیر فیروزیان رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با ارائه گزارشی از مراحل آماده سازی نمایشگاه گفت: ما مصلی را از دیروز تحویل گرفتیم و دوستان به صورت شبانه روزی مشغول آماده کردن نمایشگاه هستند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های قرآنی در استان ها گفت: امیدوارم نمایشگاه امسال همان طور که وزیر فرهنگ اعلام کردند با استقبال میلیونی روبرو شود.

وی با اعلام این که مسابقات جذاب خانوادگی، بخش ویژه فلسطین، پویش حافظ شو و مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رییس جمهور در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد.

گزارش نمایشگاه به رهبر انقلاب ارائه شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه ۲۳ اسفند در جمع کارکنان این وزارتخانه با اشاره به دیدار جامعه قرآنی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان با رهبر معظم انقلاب گفت: گزارشی از جریان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه قرآن، خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد.

وی افزود: شبکه قرآن و همه شبکه‌های صداوسیما در اختیار این نمایشگاه است. مصلای امام خمینی (ره) باید به تفرج‌گاه مومنان تبدیل شود و فضای معنوی بیشتری برای آنها آماده باشد.

در این مراسم از پوسترها و قطعه فیلم های سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می خوانمت» از اول فروردین به مدت دو هفته از ساعت ۱۷ تا نیم ساعت بعد از بامداد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل بخش هایی همچون کودک و نوجوان، ترجمه قرآن، نهج‌البلاغه، دعا، فلسطین و طوفان الاقصی، مشاوره، هنرهای دینی، محافل خانوادگی، مسابقات و رویدادها و نشست های محتوایی، خادمان قرآنی، طرح بشری، حفظ آسان قرآن و بخش مکتوب است.

امسال بخش جلسات خانگی قرآن یک ویژگی دارد و آن اجرای جلسات خانگی قرآن در نمایشگاه با حضور برخی از خانواده های تهرانی است. همچنین در بخش پوشش ایرانی اسلامی، ۲۰۵ تولیدکننده آمادگی خود را برای عرضه چادر و محصولات عفاف و حجاب اعلام کرده اند. البته بخش بازرسی برای نظارت بر قیمت ها تقویت شده، به گونه ای که قیمت محصولات عرضه شده در نمایشگاه پایین تر از قیمت بازار باشد.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن از اول تا هشتم فروردین با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور برگزار خواهد شد. در بخش داخلی نیز ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد دولتی و حاکمیتی مشارکت دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.