شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

استفاده از اقتباس در نمایش‌های کانون به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی کمک شایانی می‌کند

حامد علامتی در جلسه هم‌اندیشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دانشگاه فرهنگیان

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آخرین جمعه سال ۱۴۰۲ به مرکز تئاتر کانون رفت و در این بازدید از کتاب‌های کانون به عنوان منبعی الهام‌بخش برای اقتباس‌های نمایشی نام برد.

به گزارش سینماپرس، حامد علامتی روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ در جریان اجرای نمایش «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا»، اجرای این نمایش را نمونه‌ای عینی استفاده از اقتباس در نمایش‌های کانون عنوان کرد و گفت: این مهم به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی کمک شایانی می‌کند.

این نمایش عروسکی هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ در سالن پلاتو آیینه مرکز تئاتر به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژو و بر اساس کتاب «گرگم و گله می‌برم» به نویسندگی افسانه شعبان‌نژاد از تولیدات انتشارات کانون روی صحنه رفته است.

مدیرعامل کانون همچنین اظهار داشت که زبان هنر زبانی تاثیرگذار برای انتقال مفاهیم برجسته انسانی و معنوی است، نمایش «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به زبان ساده و شیرین و جذاب به همراه لذت و سرگرمی کودکان را با آداب و رسوم ماه مبارک رمضان آشنا می‌کند.

وی از نمایش «هر روز نوروزه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی دیدن کرد و ضمن خداقوت گفتن به گروه هنرمندان بر حفظ ارزش‌های فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی تاکید کرد و خواستار ارتقا آن برای مخاطب گروه سنی شد.

علامتی در پایان اظهار امیدواری کرد در سال جدید توجه به تئاتر استان‌ها بیشتر شود، همچنین از مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار تولید نمایش و اجرای نمایش در سال جدید برای استان‌ها شد.

مدیرعامل کانون همچنین از قسمت‌های مختلف مرکز تولید تئاتر از جمله فروشگاه محصولات و کتابخانه مرکز، کارگاه دکور عروسک پلاتو تمرین و سالن‌های نمایش دیدن کرد و به تماشای برنامه‌های نمایشی این مرکز نشستند.

بر اساس این گزارش نمایش محیطی «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به کارگردانی بهناز مهدی‌خواه‌ به مناسبت ماه مبارک رمضان ساعت ۱۶:۳۰ در سالن انتظار به صورت رایگان و نمایش «هر روز نوروزه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی ساعت ۱۷ اجرا می‌شود.

اجراهای مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جدید، از روز ۵ فروردین ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.