شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

رییس سازمان بسیج مستضعفان:

کم‌توجهی و در برخی مواقع بی‌توجهی به «فرهنگ و هنر» باید جبران شود

اختتامیه «پنجمین جشنواره ملی فیلم بسیج»

سینماپرس: رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: کم‌توجهی و در برخی مواقع بی‌توجهی به فرهنگ و هنر باید جبران شود. برخی از رشته‌ها و هنرها مانند سینما جذابیت بالایی دارد. باید سرمایه‌گذاری، توجه و مانع‌زدایی در این مسیر شود و وظیفه بسیج هنرمندان استفاده از تمام ظرفیت ها و خدمتگذاری در این عرصه است.

به گزارش سینماپرس، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «فیلم بسیج» اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در طول اعصار گذشته با دوره‌های سخت و خطرناکی مواجه شده و سرو این میهن گاهی در مقابل مداخلات و تهاجمات بر زمین خوابیده اما به طور معجزه‌آسایی قدم علم کرده است‌.

وی ادامه داد: به اذعان کسانی که مسائل ایران را بررسی کرده‌اند، آنچه نجات‌بخش ملت ایران در اعصار مختلف بود و توانسته از تنگناها به طور اعجاب‌انگیز عبور کند، فرهنگ و هنر این سرزمین بوده که به اذعان ایران شناسان، فرهنگ و هنر ایران متفاوت از دیگر کشورهاست. این هنر در ایران و ملت بزرگ ایران و در وجود هنرمندان متجلی شده است.

سردار سلیمانی با بیان این که حافظه تاریخی ملت ایران قوی است و همه می‌دانند که چگونه ایستاد و مقاومت کرد، با درودی به سردار سلیمانی گفت: ملت بزرگ ایران در مقابل تهاجم‌ها روی پای خود ایستاد. اگر این تحریم‌ها نبود بخش‌های مهمی از جهان را تحت تاثیر آثار فرهنگی این ملت می‌دیدیم. برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادها بسیار قابل اهمیت است که ظرفیت این ملت را بشناسیم.

سردار سلیمانی افزود: کم‌توجهی و در برخی مواقع بی‌توجهی به فرهنگ و هنر باید جبران شود. برخی از رشته‌ها و هنرها مانند سینما جذابیت بالایی دارد. باید سرمایه‌گذاری، توجه و مانع‌زدایی در این مسیر شود و وظیفه بسیج هنرمندان استفاده از تمام ظرفیت ها و خدمتگذاری در این عرصه است.

سردار سلیمانی همچنین با اشاره به ایجاد مراکزی در زمینه پویانمایی توسط بسیج و سازمان بسیج هنرمندان گفت: این مراکز می‌تواند مورد بهره‌برداری مردم به‌ویژه جوانان قرار گیرد که از این مرکز استفاده کنند که به لحاظ تجهیزات، نرم افزارها و ساختار، کم نظیرترین در حوزه تولید دیجیتال و پویانمایی هستند.

وی همچنین با بیان این‌که مرکز هنری شهرک دفاع مقدس در مرحله نهایی شدن است اظهار داشت: عملیات تکمیل این مرکز، احداث سالن‌ها و خرید تجهیزات در سال ۱۴۰۳ آغاز می شود تا در اختیار هنرمندان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به حضور نمایندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این مراسم درباره مظلومیت مردم غزه هم گفت: خیلی‌ها تصور می‌کنند عملیات طوفان الاقصی عملیاتی مربوط به تحولات سال جاری است و یا احیانا با نگاه کوتاه مدت به اقدام رژیم صهیونیستی انجام شده است و این عملیات را به طرز ناقصی تجزیه و تحلیل می کنند؛ در حالیکه با نگاهی عمیق میتوان فهمید که کشورهای غربی قدرت خود را در مسیر چپاول گری و اشغالگری به کار بردند و چند ۱۰ میلیون نفر از مردم جهان در جنگ‌های جهانی و ۶ میلیون نفر در جنگ‌های داخلی آمریکا کشته شدند اما مردم فلسطین سال‌هاست در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.