سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

کارگردان «بدل» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«بدل» نوستالژیک نیست/ تلاش کردیم جمعی از چهره‌های محبوب و دوست داشتنی مردم را در «بدل» گرد هم بیاوریم

علیرضا مسعودی

سینماپرس: علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی کارگردان سریال تلویزیونی «بدل» که قرار است در ایام نوروز روی آنتن برود گفت: این روزها اوضاع اقتصادی بخش زیادی از مردم به هم ریخته و فشار روی زندگی ها زیاد است و اگر من به عنوان یک فیلمساز بتوانم هر روز ۴۵ دقیقه در ایام ماه مبارک رمضان و عید سعید نوروز مخاطبانم را بخندانم برد کرده ام.

کارگردان سریال های تلویزیونی «نوروز رنگی» و «آخر خط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سریال «بدل» در ژانر کمدی قصه‌ های یک محله قدیمی در تهران را روایت می‌کند و درباره خانواده‌ ای است که سال‌ ها است عطاری دارند و از پدربزرگ تا پدر خانواده به این حرفه مشغول اند که اکنون اتفاقاتی برای‌شان رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محتوای «بدل» نوستالژیک است و تلاش دارید حس نوستالژی را در مخاطبان خود برانگیخته کنید اظهار داشت: قصه سریال برای سال ۱۴۰۲ است و نوستالژیک نیست. کل ماجرا از ۱۰-۱۵ روز قبل از ماه مبارک رمضان آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک هم ادامه پیدا می کند اما ممکن است برخی کاراکترها و یا فضا و لوکیشن برای برخی مخاطبان نوستالژیک باشد.

این کارگردان سپس با تأکید بر اینکه دوست دارم با دیدن «بدل» حال دل مردم خوب شود متذکر شد: این روزها اوضاع اقتصادی بخش زیادی از مردم به هم ریخته و فشار روی زندگی ها زیاد است و اگر من به عنوان یک فیلمساز بتوانم هر روز ۴۵ دقیقه در ایام ماه مبارک رمضان و عید سعید نوروز مخاطبانم را بخندانم برد کرده ام. دوست دارم این سریال را همه مردم ببینند و برای دقایقی هم که شده مشکلات شان را فراموش کنند.

مشهدی ادامه داد: فیلمبرداری «بدل» در منطقه ده ونک تهران انجام شده که یکی از محله های قدیمی تهران مانند درکه و اوین و امامزاده قاسم (ع) است. ما تلاش کردیم در بخش هایی از ده ونک کارمان را جلوی دوربین ببریم که حس و حال فضا و مردمان نیک سرشت قدیمی در آن دیده شود. من تلاش کردم در این سریال آدم های محلی که سال ها است کنار هم زندگی کردند و رفت و آمد دارند را نشان بدهم.

وی در همین راستا تصریح کرد: این روزها درگیری های متعدد در بسیاری از محلات و شهرها بین همسایه ها فاصله انداخته اما خوشبختانه در جمع کاراکترهای سریال ما این ها رسوخ نکرده و همین مقوله می تواند برای مخاطب دارای جذابیت باشد.

مشهدی در خاتمه این گفتگو از شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق و... به عنوان بازیگران «بدل» نام برد و گفت: ما تلاش کردیم جمعی از چهره های محبوب و دوست داشتنی مردم را در «بدل» گرد هم بیاوریم و امیدوارم که با این کار بتوانیم موجبات خشنودی مخاطبان مان را فراهم سازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.