شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

«مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«فرهنگ» اساس «مجلس» است و نباید به آن به صورت «زنگ تفریح» نگاه شود/ دوره اخیر هیچ حرکت فرهنگی از مجلس ندیدیم!

غرفه سینماپرس در نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: سیداحمد میرعلایی مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی با توجه به برگزاری انتخابات پرشکوه مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات اهالی سینما از مجلس دوازدهم به ویژه کمیسیون فرهنگی گفت: باعث تأسف است که مهمترین رکن مجلس بدل به ضعیف ترین رکن مجلس شده است! ما توقع داریم نمایندگان جدید بدانند فرهنگ رکن اساسی است. دشمن منابع اقتصادی را بعد از منابع فرهنگی ما هدف قرار داده؛ تنها یک نفر جلوی دشمن ایستاده و آن هم رهبر معظم انقلاب اسلامی است. بقیه شعار و وعده می دهند و بنر می زنند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب واقعه» و «فرزند خاک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده اعتقادم این است کلیه نمایندگانی وارد مجلس شده اند باید جهاد کنند. آن ها وقتی وارد مجلس شورای اسلامی شدند باید در راستای قانون اساسی حرکت کنند؛ باید قدرت و شناخت راجع به کل ممکلت داشته باشند که رأس آن ها فرهنگ است.

وی سپس با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی خمینی کبیر (ره) فرمود مجلس رأس امور است یادآور شد: فرهنگ هم اساس مجلس است و نباید به آن به صورت زنگ تفریح نگاه شود؛ حضرت آقا بارها فرموده اند که فرهنگ دارای اولویت است و مسئولان باید فرهنگ را جدی بگیرند.

میرعلایی متذکر شد: ما اگر امروز در کشورمان با مسائل معیشتی روبرو هستیم به دلیل عدم شناخت مان در حوزه فرهنگ اجتماعی است، اگر هر جا هر ضعفی داریم به دلیل بی فرهنگی است چرا که مسئول و مدیر و وزیر ما نمی داند فرهنگ چیست! او باید جامعه را بشناسد و فرهنگ سازی کند. هر کاری فرهنگ سازی می خواهد و یک مسئول باید اساس فرهنگ را بشناسند.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه در دوره گذشته هیچ حرکت فرهنگی از مجلس ندیدیم تصریح کرد: خود مسئولان بیایند و بگویند کدام حرکت فرهنگی انقلابی را در راستای منویات حضرت آقا حفظه الله انجام داده اند؟ آن ها باید در عمل بگویند و ثابت کنند چه کرده اند نه اینکه بیایند کتاب و دفترچه درست کنند در آن یک سری شعارها و کارها را بنویسند و بگویند ما این کارها را کرده ایم؛ آن ها باید خروجی شان را به ملت نشان دهند.

مدیرعامل موسسه سینمایی «ماهد فیلم» در همین راستا ادامه داد: چرا در قضیه طوفان الاقصی باید جامعه ما از یمن و فلسطین و سوریه عقب باشد؟ چرا مثلاً در قضیه بودجه کمیسیون فرهنگی ورود جدی نمی کند و ببیند کلیت بودجه چه خدمتی به فرهنگ می کند و در کجا به فرهنگ لطمه می زند؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مرثیه برف» و «وعده دیدار» خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: شما در این ۴ سال چه اتفاقی را برای دو قطبی نشدن جامعه انجام دادید؟ شما چگونه نظارت کردید بر عملکرد سازمان صدا و سیما؟ گزارش شما از عملکرد آن ها چیست؟ شما اصلاً کجای کار هستید؟ آیا پرونده مجلس یازدهم کارنامه فرهنگی اش قابل دفاع است؟

وی تأکید کرد: باعث تأسف است که مهمترین رکن مجلس بدل به ضعیف ترین رکن مجلس شده است! ما توقع داریم نمایندگان جدید بدانند فرهنگ رکن اساسی است. دشمن منابع اقتصادی را بعد از منابع فرهنگی ما هدف قرار داده؛ تنها یک نفر جلوی دشمن ایستاده و آن هم رهبر معظم انقلاب اسلامی است. بقیه شعار و وعده می دهند و بنر می زنند.

میرعلایی با طرح این پرسش که کمیسیون فرهنگی مجلس در قضیه اغتشاشات مجلس دوره یازدهم چه کرد؟ اظهار داشت: از مجلس یازدهم که بخشی از عمرش در کنار دولت رئیسی بوده که با هم همسو بودند، شعار پذیرفته نیست! نماینده ای که نمی تواند دغدغه باشد باید به مجلس نیاید!

این تهیه کننده سینما گفت: یک نماینده اگر درست متوجه کار خود نشود مردم را به سوی ناامیدی روانه می کند؛ امیدوارم آدم هایی که آمده اند جرأت تحول داشته باشند. هرکس می داند مانند یک سردار سلیمانی می تواند عمل کند باید وارد مجلس شود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: اگر نصف نماینده ها درست کار کنند وضع همه چیز ما بهتر خواهد شد. مجلس رأس همه امور است و می تواند وزرا را اگر کار خوب نمی کنند به صلابه بکشد. من امیدوارم در دوره جدید مجلس شاهد نمایندگانی در کمیسیون فرهنگی باشیم که نگذارند ولنگاری فرهنگی بیش از این بسط و گسترش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.