یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

تهیه‌کننده «ببعی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«انیمیشن» در کشورمان رو به رشد است/ نگاه‌های نو و به روز در هنر-صنعت انیمیشن وارد شده‌اند

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سینماپرس: محمدمهدی مشکوری تهیه کننده که با انیمیشن «ببعی» در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت در خصوص وضعیت حال و چشم انداز آینده صنعت پویانمایی در کشور گفت: نگاه های نو و به روز در هنر-صنعت انیمیشن وارد شده اند اما متأسفانه اینطور احساس می شود که برخی قدیمی ترها عامل تنگ نظری هستند و می خواهند کاری کنند که در این صنف کس دیگری بالا نیاید و رشد پیدا نکند چون می ترسند نان خود را در این فضا از دست بدهند.

تهیه کننده انیمیشن های «داستان عاشورا» و «خاطرات و مخاطرات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضور آقای بهرام عظیمی در هیأت داوری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بایستی موثر می بود. ایشان باید پاسخگوی بی توجهی به ۴ اثر انیمیشن در این دوره جشنواره باشند چرا که ظن عده ای این است که ایشان مخالف اعطای سیمرغ در این بخش بوده اند و شنیده می شود که مسئولان برای بخش انیمیشن سیمرغی را کنار گذاشته بودند اما عده ای با سیس هنری سیمرغ انیمیشن در جشنواره فجر را هوا کردند.

وی علت بی توجهی به آثار متعدد انیمیشن در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر را تنگ نظری دانست و در این راستا متذکر شد: پرسش بنده از مدیران جشنواره این است که آیا بهتر نبود از انیمیشن سازانی که طی سال های اخیر آثارشان با اقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان سینما روبرو شده برای حضور در هیأت داوری دعوت می کردند؟ آیا بهتر نبود افرادی مانند محمد همدانی و حامد جعفری در هیأت داوری حضور داشتند؟

مشکوری تصریح کرد: این باعث تأسف است که دل ۴ تیم انیمیشن ساز حاضر در جشنواره به واسطه یک تصمیم نادرست شکسته شد؛ البته انیمیشن ما که حداقل یک دیپلم افتخار گرفت اما واقعا چرا هیچ یک از انیمیشن های دیگر حتی یک تقدیر ساده هم نشدند؟ چطور سال گذشته در جشنواره تنها یک اثر انیمیشن حضور داشت و بدون داوری سیمرغ بلورین گرفت؟ چطور امسال که ۴ انیمیشن در جشنواره حضور داشتند و در ورای تولیدات شان بیش از ۸۰۰ نفر فعالیت داشتند این آثار دیده نشد؟

این تهیه کننده تأکید کرد: بحمدالله صنعت انیمیشن در کشورمان رو به رشد است و بنده با توجه به حجم تولیدات این حرف را می زنم. نگاه های نو و به روز در هنر-صنعت انیمیشن وارد شده اند اما متأسفانه اینطور احساس می شود که برخی قدیمی ترها عامل تنگ نظری هستند و می خواهند کاری کنند که در این صنف کس دیگری بالا نیاید و رشد پیدا نکند چون می ترسند نان خود را در این فضا از دست بدهند.

مشکوری ادامه داد: این باعث خرسندی ما است که بچه های پیشرو هنر-صنعت انیمیشن در کشورمان با کمپانی های بزرگی نظیر پیکسار و دیزنی کار می کنند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: انگیزه ما کار کردن برای کودکان کشور عزیزمان است. سال ها است با عشق و تمام وجودمان برای آن ها کار می کنیم. در واقع حضورمان در این هنر-صنعت به واسطه دغدغه های شخصی مان است و با همین انگیزه ها و دغدغه های شخصی است که کار می کنیم و به حواشی هم کار نداریم. ما نه چشم مان به جشنواره ها است و نه داوران آن ها! فقط می توانم بگویم امیدوارم این رویه اصلاح شود در غیر این صورت تا سال های آتی کار به جایی می رسد که دیگر هیچ اثر انیمیشنی رغبت حضور در جشنواره را نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.