چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

با حضور رئیس‌جمهور؛

آغاز آیین اختتامیه چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن با تلاوت برگزیده مسابقات

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران

سینماپرس: آیین اختتامیه چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و هشتمین مسابقات بین‌المللی دانش آموزان جهان اسلام با رونمایی از تمبر یادبود آن آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، آیین اختتامیه چهلمین مسابقات بین المللی قرآن کریم و هشتمین مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام در محل سالن اجلاس سران با حضور سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد و برخی مقامات در حال برگزاری است. ابتدای این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط هادی اسفیدانی برگزیده بخش تلاوت این دوره از مسابقات آغاز کرد. در ادامه این مراسم از تمبر یابود این دوره از مسابقات رونمایی شد.

این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار شد وحدود ۴۰ شبکه تلویزیونی اخبار این دوره از مسابقات را پوشش داده‌اند.

شعار این دوره از مسابقات «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» بود و ضمن بزرگداشت شهدای حوزه مقاومت به خصوص شهدای غزه، نمایندگانی از کشور فلسطین و غزه در مسابقات حضور یافتند.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مراسم گفت: مهم ترین هدف آموزش و پرورش، شناسایی استعدادهای قرآنی و معرفی آنها در قالب مسابقات و سرمایه گذاری برای آنهاست. در رویکرد جدید و در راستای سند تحول، مسیر آموزش قرآنی بر پرورش قرآنی پیشی گرفت و همزمان با آموزش عمومی قرآن، استعدادیابی و شوق آفرینی و ارائه تصویری کارآمد از قرآن و دین به دانش آموز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: هدف ما این است که دانش آموزان قرآن را فرا بگیرند و تربیتی قرآنی داشته باشند. چنین تربیتی، انسان هایی فرهیخته و انقلابی که دل در گروی محبت اهل بیت می سازد.

وزیر ارشاد در ادامه این مراسم گفت: هدف گذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن، روخوانی توسط تمام مردم ایران و تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور است. برای رسیدن به این قله، مسیری را باید طی کنیم. امروز اعداد و ارقام حاکی از این است که باید ارشاد عزم جدی در میان تمام بخش‌ها برای رسیدن به این هدف گذاری انجام دهد. از حجت الاسلام قمی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی درخواست دارم با همکاری تمامی ما، قرارگاه حفظ قرآن و رسیدن به این نقطه را پایه گذاری کنند. ما هم همگی در خدمتشان هستیم.

وی گفت: ما در حوزه فعالیت های قرآنی هم مفتخر به حضور جریان های مردمی قوی هستیم. در بسیاری از استانها و شهرها و حتی روستاهای دور و نزدیک کشورمان، امروز شمیم دل‌نواز قرآن حضور دارد و به مشام می رسد و این فضا را برای کارهای بنیادین تسهیل می کند.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان این دوره از مسابقات به شرح ذیل تقدیر به عمل آمد.

بخش برادران

رشته قرائت تحقیق
هادی اسویدانی ایران
مصطفی برانون تایلند
مصطفی العلی هلند

رشته حفظ کل قرآن
۱. امیدرضا رحیمی
۲. بحران الدین رحیم اف روسیه
۳. حذیفه قریشی الجزایر

رشته ترتیل

۱. محمد پورسینا ایران
۲. بلال الشیخ خالد سوریه
۳. محمدمهدی عزالدین لبنان

بخش دانش آموزی

تحقیق قرآن
۱. مهدی اکبری زرین ایران
۲. محمدابوبکر پاکستان
۳. مشفق رحمان بنگلادش

حفظ کل قرآن

۱. احمد بشیر بنگلادش
۲. سیدمحمدصادق حسینی ایران
۳. عبدالله عبداللهی گیرای نیجریه

بخش بانوان

حفظ کل قرآن
۱. رؤیا فضائلی ایران
۲. میمونه بادقی نیجریه
۳. نوریه جویان اندونزی

ترتیل
۱. عادله شیخی ایران
۲. عتیق سُهیمی سنگاپور
۳. دعا السعید عراق

دانش آموزی

حفظ کل قرآن
۱. مُهنّا قنبری ایران
۲. دیاتارا سنگال
۳. میمونه منیرالزمان بنگلادش

ترتیل
۱. اسماء فلکی ایران
۲. ریحانه مقدس افغانستان
۳. زهرا طاقی عراق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.