چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

همزمان با نیمه شعبان؛

اهدای درنای ساداکو به موزه سینما

سایه حساب‌سازی بر سر «موزه سینمای ایران»

سینماپرس: یک قطعه درنای ساداکو طی مراسمی همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه به موزه سینمای ایران اهدا خواهد شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی موزه سینما، مهر ماه سال ۹۲ یک قطعه درنای دست ساز ساداکو به احمد میرعلایی دبیر بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان توسط رییس بنیاد ساداکو اهدا شده بود که با هماهنگی های صورت گرفته توسط مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما قرار است این درنا به نشانه صلح و دوستی به موزه سینما اهدا و در اتاق کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

ساداکو ساساکی نام دختر نوجوان ساکن شهر جنگ زده هیروشیما در ‌ژاپن است که پس از بمباران اتمی به دلیل تشعشعات اتمی مبتلا به سرطان خون شد.

او در سن ۱۲ سالگی افسانه درناهای کاغذی را می شنود که در این افسانه گفته می شود اگر کسی هزار درنای کاغذی بسازد خدایان یک آرزوی او را برآورده می کنند و بدین سبب تصمیم به ساخت درناهای کاغذی می گیرد، اما پیش از مرگ، تنها ۶۴۴ درنا را با تا کردن کاغذ ساخت.

نام ساداکو به دلیل ساخت این درناهای کاغذی به عنوان نماد دوستی و صلح شناخته می‌شود.

در این مراسم ویژه که روز دوشنبه هفتم اسفند ماه ساعت ۱۶ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود، پرچم متبرک حرم حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) که در روز ولادت امام علی (علیه السلام) به موزه سینما اهدا شده بود، توسط احمد میرعلایی رونمایی و فریبا کوثری که به نمایندگی از سینمای ایران این پرچم را در عراق دریافت کرده بود توضیحاتی در این زمینه ارایه خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.