یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

«محمدرضا اسلاملو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

در مجلس جدید «کمیسیون فرهنگی» را باید افراد باسابقه و پُرتوان حوزه فرهنگ تشکیل بدهند/ این کمیسیون نباید عاری از چهره‌های فرهنگی و غیرمتخصص باشد

محمدرضا اسلاملو در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو با توجه به برگزاری انتخابات پرشکوه مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات اهالی سینما از مجلس دوازدهم به ویژه کمیسیون فرهنگی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید شرایط را به وجود آورد و از وزیر ارشاد و معاونانش مطالبه کند که به انقلابیون واقعی توجه ویژه کنند و آن ها را برای سیاست گذاری حوزه فرهنگی و هنری کشور به کار بگیرند.

این کارشناس فرهنگی و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی را باید افراد باسابقه و پر توان حوزه فرهنگ تشکیل بدهند. این کمیسیون نباید عاری از چهره های فرهنگی و غیرمتخصص باشد. ما نیازمند آن هستیم که در حوزه های فرهنگی و هنری کشورمان افرادی حضور داشته باشند که متخصص هستند. ببینید وقتی آقای خزاعی می رود در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و دعای سال تحویل را اشتباه می خواند صدای همه در می آید! ما نباید شاهد این گونه گاف ها از سوی مسئولان فرهنگی و هنری کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: سینمای ما باید در دنیایی که همه فکر لهو و لعب و سرگرمی و میزان فروش هستند در پی اندیشه باشد؛ ما نباید در سینمای جمهوری اسلامی ایران نگاه به سینمای سایر نقاط جهان داشته باشیم. ما نباید در پی فروش فیلم ها و استقبال از فیلم ها باشیم. ما باید در پی کارهایی باشیم که ارزش های نظام و انقلاب اسلامی ما را به جهانیان نشان می دهد.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه ما باید فرق مان را با دیگر کشورهای جهان در تولیدات فرهنگی مان نشان دهیم متذکر شد: ما باید با افرادی در سینمای کشورمان روبرو باشیم که اهل اندیشه هستند. ما نیاز به مدیرانی داریم که وقتی انتقادی نسبت به آن ها می شود دلخور نشده و قهر نکنند! ما در فرهنگ و هنر کشور نیازمند حضور مدیرانی هستیم که اتفاقاً خودشان بخواهند دیگران اشکالات و معایب شان را بازگو کنند. مسئولان فرهنگی باید انتقادات را بربتابند و اهل قهر و ناز نباشند. آن ها نباید رفتاری کنند که کسی جرأت نکند در مذمت عملکردشان سخن بگوید.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» تأکید کرد: ما در این موقعیت حساس کنونی که وارد جنگ آخرالزمانی شدیم باید نگاه مان را از سطح به عمق ببریم. جنگ نظامی و سیاسی و اقتصادی در دنیا وجود دارد اما نباید فراموش کنیم که سرآمد همه جنگ ها در جهان جنگ فرهنگی است.

این فارغ التحصیل فیلم و تلویزیون از کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا تصریح کرد: امروزه سینمای ما برای تبیین موقعیت ما که برحق هستیم کجاست؟ ما که باطل نیستیم آن ها باطل هستند پس سینمای سیاسی ما کجاست که مردم را علیه دشمنان بسیج کند و به تحرک وا دارد؟ سینمای جمهوری اسلامی ایران باید فرهنگ غرب را به چالش کشیده و تمدن پوشالی پر از جرم و جنایت شان را برای تمامی مردم دنیا برملا کند.

اسلاملو متذکر شد: باید اتاق فکر باشد و آدم های دلسوز را بیاورند تا سینما را تبدیل به سینمای انقلاب اسلامی کند. چرا این اتفاق نیفتاده چون این مسئولان انسان های سیاسی و امنیتی هستند و به درد حراست می خورند و تمرکزی بر فرهنگ ندارند. این ها مثل ناظم می مانند. آدم های خوبی هستند اما تدبیری ندارند و نمی توانند استراتژی فرهنگی را مطرح کنند و نظریه فرهنگی تمدنی برای سینما طراحی کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید شرایط را به وجود آورد و از وزیر ارشاد و معاونانش مطالبه کند که به انقلابیون واقعی توجه ویژه کنند و آن ها را برای سیاست گذاری حوزه فرهنگی و هنری کشور به کار بگیرند.

نظرات

  • محمدرضاقدم ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۴:۳۲
    0 0
    ایشان شوخی می کنند با این ترکیب افراد با سابقه؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.