سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

«مدیر عامل مؤسسه سینمایی جانبازان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینمای جمهوری اسلامی ایران» باید در خصوص مسائل مربوط به «ظهور» زمینه سازی کند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در آستانه میلاد حضرت حجت (عج) در خصوص جای خالی مهدویت در سینمای ایران گفت: هالیوود با تولید آثار آخرالزمانی درصدد است تا نگاه خود را در دنیا حاکم کند و به همین علت است که تاکنون بیش از صد اثر تولید کرده که به مقوله مهم ظهور با دیدگاه مختص خودش پرداخته است.

مدیرمسئول نشریه «سینمارسانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای جمهوری اسلامی ایران باید در خصوص مسائل مربوط به «ظهور» زمینه سازی کند؛ این ضرورت است که ما باید در سینمای کشورمان زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم اما دستیابی به این اتفاق نیازمند هوشمندی، درایت و دغدغه مندی مدیران فرهنگی است.

وی ادامه داد: این وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که تهیه کنندگان، فیلمنامه نویسان و عموم هنرمندان را در این فضا قرار دهد و نظر آن ها را جلب کند تا به مقوله مهم آخرالزمان و مهدویت در سینما بپردازند. مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود تأکید کرده اند که این وظیفه دست اندرکاران سینما است که هنرمندان را توجیه کنند تا آن ها در مسیری درست گام بردارند. مدیران باید این جو و فضا را در سینمای کشور به وجود آوردند.

سربخش با بیان اینکه در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر شاهد بودیم به حول و قوه الهی بخش اعظمی از تولیدات مان به سمت دفاع مقدس تمایل پیدا کرده و آمار این قبیل تولیدات بالا رفته اظهار داشت: بنده احساس می کنم آنچه در این فیلم ها کم است معنویت کار است و سینمای دفاع مقدس به سمت هالیوودی بیشتر گرایش دارد. ما باید واژه دفاع مقدس را در فیلم های مان نشان دهیم. ما باید در فیلم های مان نشان دهیم در آن روزگار پیشرفت تکنولوژی و سلاح محوری نداشتیم و آنچه مطرح بود مسأله معنویت در دفاع مقدس بوده است.

مدیر عامل مؤسسه سینمایی جانبازان و از اعضاء هیات منصفه مطبوعات در همین راستا خاطرنشان کرد: نیاز است که وزارت ارشاد با تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان صحبت کند و خط و ربطی درست به آن ها بدهد و به آن ها بگوید ما در سایه این شخصیت پردازی و این مسائل درونی رزمندگان و مسائل معنوی مان بود که به پیروزی رسیدیم و در دوران دفاع مقدس توانستیم بر عراق برتری پیدا کنیم.

وی متذکر شد: حال در خصوص مسأله مهم «ظهور» نیز باید به چنین اتفاقی در سینما برسیم. هالیوود با تولید آثار آخرالزمانی درصدد است تا نگاه خود را در دنیا حاکم کند و به همین علت است که تاکنون بیش از صد اثر تولید کرده که به مقوله مهم ظهور با دیدگاه مختص خودش پرداخته است. این وظیفه مدیران فرهنگی و هنرمندان ولایی و متعهد ما است که وارد میدان شوند و به مباحث مهمی نظیر «ظهور» با دیدگاه خودمان اثر فرهنگی تولید کرده و به دست مردم برسانیم.

سربخش تأکید کرد: نقش علمای دینی و انسان های اهل تفکر و اندیشه در خصوص مسائل مربوط به ظهور را نباید نادیده گرفت. مدیران فرهنگی و سینمایی باید از این افراد بخواهند که دیدگاه های خود را ارائه دهند تا هنرمندان بر اساس دیدگاه های این عزیزان بتوانند آثار درخشانی را در حوزه مهدویت تولید کرده و زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم آورند.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم که امروزه دنیا از انقلاب اسلامی ما هراس بسیار دارد. دشمنان ما را در مقابل خود می دانند چرا که آگاهند انقلاب اسلامی ما زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما باید روی مسأله مهدویت و ظهور در سینما سرمایه گذاری کنیم. ما باید فکر و اندیشه فیلمنامه نویسان، فیلمسازان و تهیه کنندگان را متوجه این مقوله کنیم. ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم این انتظار را داریم این همیت و غیرت را از خود نشان داده و به این مسأله مهم توجه کنند و اجازه ندهند دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی با ساخت آثار سینمایی دروغین خود جوامع مختلف را در دنیا فریب دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.