شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

حاشیه نگاری روز نهم از بخش ملی «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»؛

از رخوت بخش بین الملل تا استمرار حواشی «بی بدن»

روز نهم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: نهمین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌ فجر نیز همچون روزهای گذشته با حواشی خاص خود همراه بود.

به گزارش سینماپرس جشنواره در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که حضور برخی افراد ناشناس در حوزه سینما و رسانه در خانه جشنواره خودنمایی می کند. این در حالی است که پراکندگی اهالی سینما در سالن‌های شهری یک ضایعه برای این دوره از خانه جشنواره محسوب می‌شود.

اما دیگر حاشیه روز نهم از جشنواره چهل و دوم، نشست مشترک محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ایران با مهمانان بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر بود. نشستی که بدون دعوت از اهالی رسانه و البته در خانه جشنواره در حالی برگزار شد که این گونه احساس می شود که بخش بین الملل این رویداد سینمایی بیشتر جنبه ای تشریفاتی دارد! غرفه های کوچک و محدود بخش بین الملل این رویداد سینمایی اغلب خالی است و اثری از کمپانی های مطرح بین المللی برای حضور در این بازار دیده نمی شود.

غرفه بانک سینا برای اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۴۰ میلیون تومانی و ایجاد صف برای دریافت پک هدیه روبیکا یکی از اسپانسرهای دیگر جشنواره که شامل یک تقویم رومیزی، یک خودکار و یک مکعب روبیک، از جمله مواردی بود که در خانه جشنواره با استقبال زیاد حاضران روبرو شد.

سعی و تلاش وافر کاظم دانشی نویسنده و کارگردان پنهان «بی بدن» برای بحران سازی و برجسته سازی از خود و در اصطلاح بر روی خبر نگه داشتن خویش در موعد جشنواره که البته با همراهی ویژه برخی رسانه‌ها همراه شده، سبب شد تا وی در تازه‌ترین خبرسازی و هیاهو با حضور در برنامه «سینماملت» شبکه پنجم سیما مدعی شود: من با مجتبی امینی کار کرده ام و ایشان بسیار آدم خوب است ولی لجبازی های خودرا هم دارد و برای همین بود که با وجود اصرار منتقدان و توصیه وزیر همچنان «بی‌ بدن» را به بخش مسابقه راه ندادند. اینکه می‌گویند ۵۰ دقیقه فیلم به هیات انتخاب دادیم، دروغ است چون ما ۷۰ دقیقه ابتدایی فیلم را به جشنواره دادیم. فیلم هایی در جشنواره بوده که تا هفت بهمن فیلمبرداری داشته و فیلمی بوده که کارگردانش گفته ناقص بوده پس چرا می‌گویند همه فیلم‌ها کامل رسیده به هیات انتخاب به جز «بی‌ بدن»؟ واقعا مشکلشان با «بی‌ بدن» چیست؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.