جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

نشست خبری فیلم «پرویزخان» برگزار شد؛

ثقفی: آقای پورصمیمی شانس کسب سیمرغ را دارد

نشست خبری فیلم پرویز خان

سینماپرس: نشست خبری فیلم «پرویزخان» دومین فیلم از نهمین شب جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه و برخی از عوامل این فیلم برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، دومین نشست خبری نهمین روز از چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر پس از اکران فیلم پرویز خان با حضور اصحاب رسانه و برخی از عوامل فیلم برگزار شد.

در این نشست خبری، علی ثقفی (کارگردان)، عطا پناهی (تهیه‌کننده)، وحید ابراهیمی (مدیر فیلمبرداری)، میثم یاردیلو (مدیر صدابرداری) محسن خدابخش (طراح صحنه)، آزاده قوام (طراح لباس)، و بازیگران این فیلم از جمله مریم سعادت، المیرا دهقانی، مهدی قربانی حضور داشتند.

بحران در پلان‌های فوتبالی

ثقفی با شرح پلانی فوتبالی از فیلم اظهار کرد: بحران‌های زیادی در فیلمبرداری پلان‌های فوتبالی داشتیم بود و ما می‌گشتیم تا راه‌های را پیدا کنیم که بتوان پلان‌های فوتبالی را بگیریم.

به‌گفته وی فرض کنید ما در سرما کات می‌دادیم و بدن این بچه‌ها سرد می‌شد. سرد و گرم شدن بدن آن‌ها تا پلان بعدی باعث می‌شد مدام مصدوم دهیم.

ثقفی افزود: هوا سرد بود و زمانی که کات می‌دادیم، بازیگران فوتبالیست‌مان به سمت بخاری می‌دویدند. گرفتن این پلان‌ها واقعا دشوار بود. تاکنون چند مستند فوتبالی ساختم و دغدغه ساختن فیلم فوتبالی هم داشته‌ام. در نتیجه برای نوشتن فیلمنامه سختی زیادی کشیدم و این فیلم حاصل کار یک تیم بزرگ است.

این هنرمند درباره انتخاب بازیگران اظهار کرد: ما امکان پیدا کردن بازیگری که شبیه به آقای دهداری باشد را نداشتیم. البته برای بنده و تهیه‌کننده مهم بود که بازیگر بتواند شخصیت پیچیده‌ای را خلق کند. در واقع توانایی بازی برای این نقش خیلی مهم بود به سراغ آقای پورصمیمی رفتیم. با وجود این که ایشان در پذیرش فیلم سختگیری دارد؛ خوشبختانه دو روز بعد از ارسال فیلمنامه با ما تماس گرفتند و نقش را پذیرفتند.

کارگردان فیلم «پرویز خان» تشریح کرد: آقای پورصمیمی در کار ما معلم بود و با ایشان سه ماه تمام دورخوانی داشتیم. سعید پورصمیمی وقت و انرژی زیادی در زمان پیش‌تولید گذاشت و در هنگام تولید هم به یاد ندارم که یک روز دیالوگ‌ها را حفظ نباشد یا بدون آمادگی سر صحنه بیاید.
وی درباره سیمرغ بهترین بازیگر مرد عنوان کرد: با احترام به همه بازیگران و هنرمندان، آقای پورصمیمی شانس کسب سیمرغ را دارد.

پناهی تهیه‌کننده فیلم در ادامه بیان کرد: زمانی که ایده مطرح شد، می‌شد که از آن سوژه یک فیلم بی‌نظیر درمی‌آید و هر که فیلمنامه را می‌خواند همین نظر را داشت. ما مرز بی‌خطرِ عبور تبدیل شدن به کمدی در بخش فوتبالی فیلم را رد کردیم و تقریبا باید بگویم که از خروجی فیلم راضی‌ام

کاراکترها واقعی بودند

مریم سعادت بازیگر نقش همسر پرویز دهداری توضیح داد: مهم‌ترین ویژگی این فیلم برای من این بود که کاراکترها واقعی بودند. البته من آن‌ها را ندیده بودم و ای کاش که فرصتی پیش می‌آمد تا آقای دهداری و همسرش را می‌دیدم. سعی کردم در ایفای این نقش حرف گوش کنم و به وظیفه‌ام عمل کنم و به نقش نزدیک شوم. ضمن این کا بازی در این نقش و فیلم برای من بسیار جذاب بود.

در ادامه همه حضار، دختر پرویز دهداری که در سالن حضور داشت را مورد تشویق قرار دادند.

خسرو احمدی بازیگر این فیلم تاکید کرد: من زیاد فوتبالی نیستم و زمانی که آقایان ثقفی و پناهی پیشنهاد کار را دادند، متوجه شدم که با چه شخصیت‌های بزرگی مواجه هستیم.

وی افزود: شبی که فیلمنامه را خواندم، فردایش جلوی دوربین رفتم. تنها یک شب وقت داشتم که به این نقش برسم.

این هنرمند ادامه داد: من کیف کردم و خوشحالم که در «پرویز خان» حضور داشتم. خرسند هستم که یک جوان نازنین درباره فوتبال ملی‌مان فیلم ساخته است.

مهدی قربانی دیگر بازیگر این اثر سینمایی عنوان کرد: روزی دستیار آقای ثقفی با من‌ تماس گرفت و حضوری رفتم تا صحبت کنیم. ۷۰ درصد از حضورم در «پرویز خان» به خاطر حضور و هم بازی شدن با آقای پورصمیمی بود.

المیرا دهقانی بازیگر نقش دختر پرویز دهداری درباره حضورش در این فیلم تشریح کرد: زمانی که فیلمنامه به دستم رسید، بیشتر از نقش، خود داستان و رابطه پدر و دختری برایم جالب بود. پدر در این فیلم با دختر خودش رفیق است و به رشد فردی او توجه دارد و فکر می‌کند. این جریان، نقش شیدا را برایم جذاب‌تر می‌کرد.

محسن خدابخشی طراح صحنه این فیلم خاطر نشان کرد: بازسای فضای دهه شصت سختی خودش را دارد و سعی کردیم با منابع و اسناد تاریخی که در اختیار داشتیم نعل به نعل کار را طراحی و بازسازی کنیم. گروه تحقیقاتی ما فریم به فریم بازی ایران و قطر را از آرشیوها در آورد و در فیلم همان را نشان دادیم.

وحید ابراهیمی مدیر فیلمبرداری «پرویز خان» گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم، به سرعت به دفتر رفتم و درباره کار صحبت زیادی کردیم. ما در پشت صحنه با آقای ثقفی خیلی گپ‌وگفت داشتیم. زیرا قصد داشتیم که این اثر، مستندسینمایی باشد و در پیش‌تولید به پیشنهاد آقای ثقفی دوربین را به زمین بریدم. همان‌طور که در فیلم مشاهده کردید، دوربین همچون یکی از بازیگران حضور دارد.

آزاده قوام طراح لباس تصریح کرد: «پرویز خان» از جمله کارهای پرچالش بود و روزی سه بار از دست آقای ثقفی اشکم در می‌آمد. اکنون که نتیجه کار را دیدم، بسیار راضی از آن سختی‌ها و گریه‌ها هستم.

امید گلزاده چهره‌پرداز توضیح داد: هر بازیگری در این فیلم، گریم مختص به خودش را دارد و امیدوارم از فیلم راضی باشید.

پناهی در پایان تاکید کرد: جای هادی اسماعیلی در بخش جلوه‌های بصری صحنه خالی است که صحنه‌های عالی را رقم زد. در نهایت از سازمان اوج برای همکاری و همیاری در همه مراحل کار تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.