چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

حاشیه نگاری روز ششم از بخش ملی «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»؛

از لو رفتن فهرست اسامی داوران تا حضور «قائم مقام وزیر ارشاد» در «خانه جشنواره چهل و دوم»!

روز سوم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: ششمین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز از حواشی قابل توجهی برخوردار بود.

به گزارش سینماپرس، ششمین روز از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» همزمان با سالروز «شهادت حضرت امام موسی ابن جعفر علیه السلام» در سئانس ابتدایی خود تعطیل بود و پس از آن با نمایش ۳ فیلم سینمایی در «برج میلاد» به عنوان خانه اصلی این دوره از جشنواره و محل استقرار رسانه‌ها همراه شد. سه اثری که به ترتیب سانس اکران خود شامل فیلم سینمایی «نپتون» و انیمیشن «شمشیر و اندوه» و نهایتا فیلم سینمایی «معجزه پروین» بود.

شیوه غلط دو سال اخیر جشنواره در ارایه اطلاعات به صورت قطره‌چکانی موجب شده تا امسال نیز کاسبی برخی از اهالی ذی‌نفوذ سینما دایر باشد. در این میان اعلام اسامی داوران فجر چهل و دوم توسط یکی از چهره‌های فعال خانه سینما که در سال گذشته اسامی داوران را لو داده بود از آن جمله است؛ چهره‌ای که امسال نیز از تیم ۹ نفره داوری خبر داد و در صفحه شخصی‌اش نوشت ۶ تن از داوران این تیم ۹ نفره از کارگردانان سینما هستند. البته همچنان دست اندرکاران جشنواره تاکنون واکنشی به این اظهارنظر نداشته اند!

از دیگر حواشی روز ششم ارایه گیفت تبلیغاتی توسط سازندگان انیمیشن ضعیف و با محتوای غیر مستند و تا حدی جعلی «شمشیر و اندوه» بود. اثری که با مدرن‌ترین روش ساخت انیمیشن یعنی روش اسکن انسانی به تولید رسید و در خانه جشنواره به نمایش درآمد.

اما یکی از شکفتانه‌های روز ششم را می توان مراسم فتوکالی فیلم سینمایی «پروین» معرفی نمود. مراسمی که در روز ششم عوامل این فیلم یکی از شلوغ‌ترین فتوکال های جشنواره چهل و دوم را رقم زدند. اما این همه شگفتانه‌های این مراسم نبود و نکته جالب این مراسم حضور «محمدرضا شریفی نیا» در کنار همسر سابق و همسر داستانی در فیلم «پروین» یعنی خانم آزیتا حاجیان در یک قاب بود که دخترشان ملیکا هم در این بین دیده می‌شد.

همچنین حضور «سیدمحمد هاشمی» قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید از خانه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در شامگاه روز سه شنبه هفدهم بهمن از اتفاقات روز ششم جشنواره بود. حضوری که همچنان معلوم نیست که آیا به نیابت از وزیر صورت گرفته و یا آنکه مستقل بوده و دکتر اسماعیلی نیز در سه روز باقی مانده به جشنواره خواهند آمد! با این همه ما با این همه قائم مقام وزیر در جمع خبرنگاران بیان نماید که: باید به همه دست اندرکاران و مسئولان زحمت کش جشنواره فیلم فجر باید تشکر کنم، این رویداد بزرگترین و معتبرترین رویداد فرهنگی کشور است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.