سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

حاشیه نگاری روز پنجم از بخش ملی «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»؛

از حضور «استاد مجید انتظامی» پس از سال‌ها دوری از سینما تا اتمام فرایند ساخت و سازها در محیط «خانه جشنواره»!

پنجمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: پنجمین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز از حواشی قابل توجهی برخوردار بود.

به گزارش سینماپرس، پنجمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خانه جشنواره ۴ فیلم به نمایش درآمد. « «آپارات‌چی» ساخته قربانعلی طاهرفر ، «مجنون» ساخته مهدی شامحمدی، «بهشت تبهکاران» ساخته مسعود جعفری‌جوزانی و انیمیشن «رویاشهر» به کارگردانی محسن عنایتی عناوین این آثار بودند.

در این میان شاید از مهمترین حواشی پنجمین روز جشنواره بتوان به حضور حداکثری عوامل و بازیگران آثار در خانه جشنواره اشاره نمود و از این جهت در این روز «بذج میلاد» برخلاف روزهای دیگر شاهد حضور حداکثری بازیگران فیلم ها بود و این در حالی است که طی روزهای گذشته بازیگران بسیاری از فیلم‌ها در جشنواره حاضر نشده بودند.

همچنین حضور استاد مجید انتظامی آهنگ‌ساز و رهبر پیش‌کسوت ارکستر بعد از ۱۰ سال دوری از عرصه ساخت آثار موسیقایی برای سینما، در برج میلاد و در سانس دوم نمایش خانه جشنواره را می‌توان یکی از اتفاقات جالب روز پنجمن بر شمرد. حضوری که با استقبال بسیار زیادی از سوی اهالی رسانه و عکاسان مواجه گشت و اگر چه این هنرمند متعهد و پیشکسوت قبل از برگزاری نشست خبری این فیلم برج میلاد را ترک‌ کرد اما همین حضور محدود نیز مورد توجه ویژه واقع شد.

در این روز همچنین فرایند ساخت و ساز غرفه های مربوط به بازار فیلم بخش بین الملل که قرار است روز سه شنبه افتتاح شود به پایان رسید و خانه جشنواره در پنجمین روز خود بالاخره از حالت پیش تولیدی خارج و محیط آن دارای یک ثبات نسبی گردید.

همچنین در این روز و در پی اظهارات توهین آمیز یکی از کارشناسان برنامه تلویزیونی «هفت» در خصوص فیلم سینمایی «دست ناپیدا» ساخته انسیه شاه حسینی این کارگردان با ارسال یک نامه سرگشاده خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما نوشت: «آقای جبلی شما حق ندارید از مظلومیت مردم غزه بگویید، در حالی که در پیشانی رسانه ملی‌تان، یک تیربار با اهداف صهیونیستی کار گذاشته‌اید»؛ او در بخشی از این نامه تلویحا خواستار برچیده شدن بساط تولیدکنندگان این برنامه شد و تصریح کرد: «شما هم با آن همت و غیرت بسیجی‌تان که در طی ۸ سال دفاع مقدس مردانه جنگیدید با دست مبارک خودتان این تیربار لعنتی دست‌ساز، افراد پشت پرده که آگاهانه تیشه به ریشه ارزش‌های این ملت حق جو می‌زنند را خاموش کنید. وگرنه هستند ایثارگرانی که هنوز گذشته‌شان را فراموش نکرده‌اند و همچنان غبار آن خاک چیزهای مقدس را بر سر و روی خود دارند. مردانه و آتش به اختیار این کار را خواهند کرد.»

آخرین حاشیه روز پنجمن نیز عدم استقبال اهالی رسانه از انیمیشن «رویاشهر» در سانس پایانی این روز بود. اتفاقی که بار دیگر ثابت کرد برای عدم مهجور واقع شدن این قبیل آثار در جشنواره قرعه کشی باید کنار گذاشته شده و فیلم ها بر اساس برنامه ریزی و به صورت مهندسی شده اکران شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.