یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

حاشیه نگاری روز سوم از بخش ملی «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»؛

از تداوم شیوه غلط و بی‌نظمی ادامه‌دار در اکران آثار تا اتفاقات مثبتی همچون «پخش فوتبال» و ظهور «آقای دبیر» در «خانه جشنواره»!

روز سوم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: سومین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌ فجر نیز همچون روزهای گذشته با حواشی ویژه‌ای همراه بود.

به گزارش سینماپرس سومین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خانه جشنواره ۴ فیلم به نمایش درآمد. «صبح اعدام» ساخته بهروز افخمی، «شهسوار» ساخته حسین نمازی، «قلب رقه» ساخته خیرالله تقیانی پور و «صبحانه با زرافه ها» به کارگردانی سروش صحت از جمله این آثار بودند.

همچنین از مهمترین اتفاقات خبرساز روز سوم می‌توان به حضور «مجتبی امینی» دبیر این رویداد سینمایی در «برج میلاد» اشاره نمود. اتفاقی که به سبب عدم در دسترس بودن و میل به مخفی و پنهان ماندن ایشان در مواجهه مستقیم با اهالی رسانه و خبرنگاران توانست به یک اتفاق مهم و خبرساز در این روز مبدل گردد!

البته در سومین روز از برگزاری این دوره از «جشنواره فیلم فجر» بی‌نظمی در نحوه اکران فیلم‌ها همچنان ادامه داشت و متأسفانه با بی‌تدبیری صورت گرفته در زمان بازگشایی درب سالن‌ اصلی نمایش و علیرغم اینکه تعداد زیادی ای افراد در صف ورود به سالن سینما بودند چراغ‌های سالن نمایش خاموش و اکران فیلم آغاز می‌شد! اتفاقی که در هیچ یک از دوره‌های میزبانی برج میلاد از اهالی رسانه سابقه نداشت و اکنون به دلیل برنامه ریزی غلط مسئولان صورت پذیرفته و موجب می‌شود تا بسیاری از دیدن دقایق آغازین فیلم‌ها محروم بمانند.

با این همه شاید جلب‌ترین اتفاق رقم خورده در سومین روز برگزاری چهل‌ و دومین جشنواره فیلم فجر را بتوان میزبانی برج میلاد تهران از یک اکران ویژه برای اصحاب رسانه دانست! در پی همزمانی اکران فیلم «شهسوار» و بازی حساس ایران و ژاپن در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، با درخواست تهیه‌کننده فیلم «شهسوار» با جابه‌جایی و تاخیر در اکران کلیه فیلم های امروز موافقت شد. به این ترتیب بازی ایران با ژاپن در سانس دوم اکران‌های سالن رسانه‌ها، به‌صورت زنده روی پرده رفت تا اصحاب رسانه باردیگر تماشای جمعی یک رقابت فوتبالی حساس را در فضای جشنواره فجر تجربه کنند و برد شیرین ایران در مقابل ژاپن فضای فوق العاده شادی را برای اهالی سینما و رسانه که در این محل حاضر بودند رقم زد. عده ای از اهالی رسانه به شوخی نمایش فوتبال را مهمترین اکران جشنواره چهل و دوم تا روز سوم این رویداد برشمردند!

همچنین از دیگر حواشی پیرامونی سومین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر می‌توان به اظهارات متواضعانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عذر خواهی ایشان از برخی هنرمندان و عوامل فیلم‌های امسال اشاره نمود. بر این اساس دکتر اسماعیلی در حاشیه مراسم اعطای قلم مقدس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره حواشی راه ندادن هنرمندان به جشنواره و با اشاره غیر مستقیم به اعتراض «الناز شاکردوست» ضمن عذر خواهی از بروز این حواشی در توضیحاتی گفت: اگر برای هر کسی این اتفاق افتاده من از اینجا عذرخواهی می‌کنم. بلافاصله به همکاران گفتم که اگر خدای نکرده ناهماهنگی‌هایی شده جبران کنند. این حواشی به دلیل ناهماهنگی‌هایی بوده که حل شده و تکرار نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.