شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

با حضور وزیر ارشاد؛

آیین تجلیل از روزنامه نگار تراز انقلاب و «جایزه قلم مقدس» برگزار شد

جایزه قلم مقدس

سینماپرس: دومین دوره اعطای «جایزه قلم مقدس»، نماد روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، دومین دوره اعطای «جایزه قلم مقدس»، نماد روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها در تالار رودکی برگزار شد.

رویداد «جایزه قلم مقدس» نماد روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی، بهمن سال گذشته به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اهالی رسانه رونمایی شد و نخستین نشان به خانواده مرحوم رضا مقدسی اهدا شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، علی‌اکبر اشعری دبیر جایزه قلم مقدس، هیات انتخاب جایزه، ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و جمعی دیگر از مدیران مسئول رسانه‌های کشور در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم نماهنگی برای تقدیر از سوابق رسانه‌های و تلاش‌های مرحوم رضا مقدسی نمایش داده شد. رضا مقدسی فعال رسانه‌ای و مدیر سابق خبرگزاری مهر بود که پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری گوارشی، صبح جمعه ۱۳ بهمن سال ۱۳۹۶ در سن ۵۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

رونمایی از کتاب درآمدی بر فقه رسانه

در ادامه کتاب درآمدی بر فقه رسانه نوشته استاد سید محمد رفیع پور با حضور فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ رونمایی شد. درس خارج فقه رسانه شامل سلسه گفتارهای خارجی فقه است که توسط آیت‌الله رفیعی تحریر شده است و درباره دروس فقه خارج در حوزه رسانه است.

در ادامه فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ گفت: خوشحالم که خداوند توفیق داد تا مراسم اولین جایزه را در سال گذشته در چنین تاریخی برگزار کردیم. امسال هم به مدد همکارانم چنین مراسمی را برگزار کردیم. فرا رسیدن فجر انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم که این پیروزی با دو یاد و نام همراه است. اولین آن حضرت امام روح‌الله خمینی (ره) و دومین مورد آن شهدای پیروزی انقلاب اسلامی است.

مهدی پور افزود: روزی که این عزیزان در زندان‌های ساواک در شکنجه بودند تصویر و تصوری از پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند. این شهدا شهدای گرانقدری هستند که بیش از دیگر شهدا بر دوش ما حق دارند و امید داریم مسیری که در آن هستیم راهی باشد که شهدای انقلاب اسلامی طی کردند.

مقدسی در طول عمر خود میراث‌دار نهضت امام بود

معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ گفت: این جایزه و نشان به یاد دکتر رضا مقدسی بنا شده است که امروز در ۱۳ بهمن ماه روز در گذشتگان ایشان است. مقدسی فردی بود که همواره در طول عمر خود مشغول کار رسانه‌ای بود و دقیقه‌ای تعلل نداشت. او در طول عمر خود همواره میراث‌دار نهضت انقلاب و امام بود. این نام در زمان حیات ایشان به عنوان روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی انتخاب شد و این ایده به بیش از ۱۰ سال قبل برمی‌گرد.

مبنای آزادی بیان قانون اساسی است

مهدی پور تاکید کرد: وقتی راجع به روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم از دو منظر به آن نگاه می‌کنیم. چیزی که در آیین و نماد انقلاب اسلامی به آن پرداخته شده است. مبنای این حرکت خود قانون اساسی است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موضوع آزادی بیان، آزادی رسانه‌ها و مطبوعات پرداخته و احکام و مواردی را برای آن تعیین کرده است‌ که اصالت و مبنای آن به قانون اساسی برمی‌گردد.

مهدی پور گفت: این میثاق ملی ما است که در جامعه و کشوری به آن توجه می‌شود. پس مبنا مبنای قانون اساسی است که مهم‌ترین سند ما است زیرا خون بهای شهدای ما است.

وی گفت: مبنای دوم تجربه‌ای است که جمهوری اسلامی در ۴۶ ساله خود داشته است. در این تجربه به موارد بسیاری پرداخته شده است. بزرگان و بزرگ مردان بسیاری مانند سید مرتضی آوینی در این باره قلم فرسایی کرده‌اند.

پس ما ایده‌ای به نام این نشان‌ و این نماد داریم که از حیث تدارک و ایده پردازی این بنیه است که ما امیدواریم این نشان که به انتخاب هیات داوران به برخی از عزیزان اهدا شود. همچنین امیدوارم که خداوند به ما و همه همکاران رسانه‌ای، مدیران و مسئول در این مسیر بنیه و توان این را داشته باشیم که در جنگ رسانه‌ای روز به روز به جلو حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم از مجتبی قاسمی پدر شهیده آیدا قاسمی که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیده بود، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.