سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

«جلال قزل ایاق» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

متأسفانه برخی تهیه‌کنندگان، کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان سطح سلیقه مردم را به شدت پایین آورده‌اند

جلال قزل ایاق

سینماپرس: جلال قزل ایاق تهیه کننده سینما در خصوص ضعف مشهود فیلمنامه در سینمای کشور و عدم تنوع ژانر در تولیدات سینمایی گفت: سال ها است که سینمای ما تنها در چند مسیر معدود حرکت می کند و ما اغلب شاهد فیلم های کمدی، اجتماعی یا جنگی هستیم!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پر پرواز» و «خوش خیال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بدیهی است که برای داشتن فیلم خوب نیازمند فیلمنامه اصولی هستیم. اصل و رکن اساسی سینما فیلمنامه است که متأسفانه مدتی است به فراموشی سپرده شده اما از آن به بعد اجرای خوب هم مهم است و باید آرتیست های خوبی برای آن فیلمنامه وجود داشته باشند تا بتوانند آن اثر را به سرانجام مطلوب برسانند.

وی ادامه داد: سینما نیازمند تنوع است؛ در همه دنیا هم فیلم های مختلف در ژانرهای مختلف و با مضامین مختلف نوشته می شوند اما سال ها است که سینمای ما تنها در چند مسیر معدود حرکت می کند و ما اغلب شاهد فیلم های کمدی، اجتماعی یا جنگی هستیم!

این تهیه کننده پیشکسوت سینما خاطرنشان کرد: مسأله مهم و اساسی این است که ما حتی وقتی فیلم جنگی هم می سازیم بعد از این همه سال تجربه دچار ضعف هستیم یا کمدی هایی که تولید می کنیم فراتر از آبدوغ خیاری است! همه این اتفاقات باعث می شود مخاطب هرچه بیشتر نسبت به سینما دلزده شده و از آن دور شود.

قزل ایاق تأکید کرد: متأسفانه برخی تهیه کنندگان، کارگردانان و فیلمنامه نویسان سطح سلیقه مردم را به شدت پایین آورده اند. ما نباید فراموش کنیم در همین جامعه خودمان روزگاری مردم طالب فیلم های جذاب و پر مغز بودند اما ما کار را به جایی رساندیم که اغلب آن افراد دیگر به سینما نمی روند و تنها دا خودمان را به تعداد مخاطبانی خوش کرده ایم که برای دیدن فیلم های کمدی رهسپار سینما می شوند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: از سوی دیگر مشکل مجوز هم وجود دارد و فضا برای نگارش فیلمنامه های متنوع سخت شده؛ دیگر کمتر فیلمنامه نویسی ریسک می کند وقت خود را برای نگارش فیلمنامه هایی غیر کمدی صرف کند چرا که می داند یا فیلمنامه اش مجوز ساخت نمی گیرد و یا هیچ تهیه کننده ای اثرش را نمی خرد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.