پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

کارگردان «آبی روشن» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

دغدغه اصلی من همیشه «خانواده» است/ نباید اجازه دهیم بافت «خانواده» در جامعه‌مان بیش از این آسیب ببیند

بابک خواجه پاشا در نشست خبری فیلم سینمایی در آغوش درخت

سینماپرس: بابک خواجه پاشا کارگردان فیلم سینمایی «آبی روشن» که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جشنواره فجر باغ سینمایی است که همه ما به عنوان فعالان در این عرصه باید از آن مراقبت کنیم؛ این جشنواره برای یک نفر و یک نگاه و جریان فکری خاص نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: یکی از دلایلی که اولین فیلم من یعنی «در آغوش درخت» سال گذشته مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت این بود که من به عنوان فیلمساز نسبت به اثرم صادق بودم. آن فیلم تماماً برآمده از لایه های درونی خودم بود و سال های متمادی دغدغه ساخت آن اثر را داشتم.

وی ادامه داد: بنده معتقدم وقتی فیلم از لایه درونی نویسنده خارج می شود برای مخاطب صمیمی تر می شود. «آبی روشن» هم این شاخصه را دارد و قلباً این فیلم را دوست دارم و تمام تلاشم را کردم که این مضمون را با راحت ترین شیوه ممکن به مخاطب ارائه کنم و امیدوارم مخاطبان عزیز فیلمم را دوست داشته باشند.

خواجه پاشا سپس با بیان اینکه «آبی روشن» سینمای لطیف و شاعرانه دارد تأکید کرد: این فیلم از نظر محتوا، زیبایی، صداقت و لطافت ساده و سر راست است. همانطور که هر عنصری که در طبیعت دوست داشتنی است ساده است و پیچیدگی ندارد این فیلم هم ساده و لطیف و شاعرانه است.

این سینماگر «آبی روشن» را فیلمی برای خانواده ها دانست و در همین راستا متذکر شد: امروزه خانواده در تمام دنیا عنصری است که کمتر توجه واقع می شود. در کشور ما هم آنقدر که باید روی محور خانواده کار نمی شود. من احساس می کنم جایگاه ویژه خانواده کاملاً فراموش شده و این اتفاق در حالی است که خانواده محل و جایگاهی است که انسان تربیت می شود. خانواده می تواند جهان پیرامون خود را درست یا خراب کند و از این منظر بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر روی محور خانواده کار نشود و این عنصر سست بشود و از بین برود همه ما با چالش های زیادی روبرو می شویم. دغدغه اصلی من همیشه خانواده است. در کشورهای دیگر رنگ و بوی خانواده از دست رفته و ما نباید اجازه دهیم بافت خانواده در جامعه مان بیش از این آسیب ببیند و ما باید با این فروپاشی مقابله کنیم.

خواجه پاشا در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه جشنواره بخشی از هویت ملی و فرهنگی ما است اظهار داشت: جشنواره فجر باغ سینمایی است که همه ما به عنوان فعالان در این عرصه باید از آن مراقبت کنیم؛ این جشنواره برای یک نفر و یک نگاه و جریان فکری خاص نیست. این جشنواره خاستگاه سینمایی کشورمان است. ما باید با آوردن فیلم های با محتوا و ساختار درست این رویداد سینمایی را سرپا نگه داریم.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم جشنواره خوبی را شاهد باشیم که در شأن مردم و هنرمندان و فرهنگ غنی کشور و سینمای بزرگ ایران باشد. همچنین امیدوارم فیلمم را مخاطبان بپسندند و از تماشای آن لذت ببرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.