یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

«مهدی صباغ زاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

فعلاً هیچ اتفاق خوبی را در «سینمای کشور» شاهد نیستیم!

مهدی صباغ زاده در نشست تحلیلی «گام دوم سینما»

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص ضعف مشهود فیلمنامه در سینمای کشور و عدم تنوع ژانر در تولیدات سینمایی گفت: بچه های فیلمنامه نویس باید روحیه و شرایط لازم برای کار کردن را داشته باشند. وقتی آن ها فیلمنامه بنویسند و رد شود به چه دردی می خورد؟ آیا این چیزی جز زحمت بیهوده است؟

کارگردان فیلم های سینمایی «مارال» و «خانه خلوت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما نیازمند تولیدات متنوع است؛ این نیاز سینما است که بتواند به مثابه ویترینی عمل کند که همه مردم با هر نوع فرهنگ و ذائقه ای را به سمت خود جذب کند و هر کشوری که در حوزه سینما موفق عمل می کند به دلیل این است که بر اساس سلایق گوناگون افراد جامعه فیلم های متنوع تولید می کند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم وزارت ارشاد و شورای پروانه ساخت باید تمهیدی جدی برای ایجاد تنوع در تولیدات سینمایی داشته باشند. اگر متولیان فرهنگی تنها به فیلم های کمدی توجه داشته باشند و ژانرهای دیگر را فراموش نکنند سینماگران به شدت دلزده و آزرده خاطر می شوند و قطعاً در درازمدت دیگر این نوع فیلم ها نیز مشتری های خود را از دست خواهند داد و بحران سینما جدی تر از قبل می شود.

صباغ زاده خاطرنشان کرد: اینکه در حال حاضر شاهد هستیم برخی کمدی ها ۲۰ ماه و ۲۴ ماه اکران هستند و کسی هم پیدا نمی شود بگوید چرا باید این آثار در بازه زمانی طولانی مدت روی پرده باشند به نفع سینما نیست! سینما زمانی می تواند رونق پیدا کند و عدالت در آن جاری شود که همه فیلم ها بتوانند سانس های مناسب داشته باشند نه اینکه به برخی فیلم ها مثلاً در ژانر اجتماعی تنها سانس های نامناسب صبح تعلق بگیرد.

این سینماگر پیشکسوت در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه برخی فیلمنامه نویسان روحیه شان را از دست داده اند تصریح کرد: بچه های فیلمنامه نویس باید روحیه و شرایط لازم برای کار کردن را داشته باشند. وقتی آن ها فیلمنامه بنویسند و رد شود به چه دردی می خورد؟ آیا این چیزی جز زحمت بیهوده است؟

وی در پایان این گفتگو افزود: فعلاً هیچ اتفاق خوبی را در سینمای کشور شاهد نیستیم! متأسفانه بخشی از تهیه کننده ها که فقط به سمت تولید فیلم های کمدی روی آورده اند و بخش دیگری هم معطل مانده و تنها نظاره گر این فضا هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.