یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

توجه «چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر» به موضوعات دینی، اسلامی، دفاع مقدسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در هیچ یک از دوره‌های پیشین سابقه نداشته است

کاظم نظری

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجهی که چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر به موضوعات دینی، اسلامی، دفاع مقدسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته در هیچ یک از دوره‌های پیشین سابقه نداشته است.

به گزارش سینماپرس، کاظم نظری در گفت‌وگو با ایرنا درباره آثار و بخش های چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ظهار داشت: در بخش‌های استانی و منطقه‌ای و در چارچوب دیدارهایی که با مسئولان حوزه تئاتر استان‌ها داشتیم تاکید ما بر این بود که شورای سیاست‌گذاری و دریافت متون این دوره جشنواره، تمام تلاش را بر انتخاب متون ارزش‌های انقلاب اسلامی، دینی و اسلامی بگذارد که این اتفاق افتاد.

چند اثر بی‌نظیر در حوزه دفاع مقدس داریم

نظری با اشاره به نمایش‌هایی چون تروما، روزگار سگی سگی، مرغ سحر، ترمز اضطراری، انگشتر و چاه، دل‌لرزه، وقتی خواب بودیم، سرجوقه، خون، دایره، لیلی و قاب خالی و عروس فلسطین به عنوان آثاری با موضوعات دینی، انقلاب اسلامی و شهدا گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر فجر، چند اثر بی‌نظیر در حوزه دفاع مقدس داریم که جنبه‌های طنز و رشادت و شهادت رزمندگان اسلام را توامان دارند.

در جشنواره تئاتر فجر امسال، درباره هویت ملی و شخصیت‌های ایرانی- اسلامی، فلسطین و غزه آثار مختلفی روی صحنه رفته اندمدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در چهل و دومین دوره از جشنواره تئاتر فجر، روی هویت ملی نیز کار کردیم که در طول ۴۱ دوره پیشین چنین اتفاقی نیفتاده که درباره شخصیت‌های ایرانی - اسلامی مانند سردار شهید قاسم سلیمانی، شهیدان باکری، تهرانی و ثقه‌الاسلام، تولید نمایشنامه داشته باشیم.

وی درباره جایزه بخش‌ هویت ملی توضیح داد: با همکاری انجمن آثار و مفاخر ایران، در زمینه ادبیات ایرانی هم آثاری در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند، در بخش دانشجویی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای هم کارهای ارزنده‌ای در جشنواره روی صحنه می‌رود.

این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع غزه و اهمیت آن و توجه جشنواره به این موضوع، خاطرنشان کرد: مانند همه کشورهای دنیا نسبت به اتفاقی که در غزه افتاد و جنایت‌هایی که رژیم کودک‌کش صهیونیستی انجام داد و شهدای بسیاری به دنبال داشت، هنرمندان کشور ما نیز واکنش نشان دادند.

وی افزود: بیش از ۱۷ اثر نمایشی با موضوع غزه تولید شده که در طول برگزاری جشنواره به روی صحنه می‌روند. تعداد آثار بی‌نظیر است و هنرمندان کشور نسبت به این مساله واکنش نشان دادند که جا دارد از معاون هنری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران مرتبط قدردانی کنم.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.