شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

«عضو هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

جشنواره‌های فرهنگی هنری «فجر انقلاب اسلامی» فرصتی طلایی و درخشان برای «استکبارستیزی» هستند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در خصوص انتظار از مجموعه جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اسلامی گفت: آثار هنری ضمن توجه به ارزش های بومی و ملی همگی باید در راستای هدف استکبارستیزی و صهونیست ستیزی تولید شوند. در واقع تولیدات هنری باید بتوانند به مقاومت و حماسه سازان خدمت کنند چرا که دشمن از این ها در هراس است.

مدیر عامل مؤسسه سینمایی جانبازان و از اعضاء هیات منصفه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مجموعه جشنواره های فرهنگی هنری که در ایام الله دهه فجر برگزار می شوند نتیجه شان باید به جایی برسد که اسلام و انقلاب اسلامی می پسندند.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره ها باید مسائل مهم فرهنگی و ملی را مدنظر خود قرار دهند اظهار داشت: اگر جشنواره ها اهداف انقلاب و اسلام را دنبال نکنند لاجرم راه شان به ترکستان است و مسئولان این رویدادها و سیاست گذاران فرهنگی باید همه توان خود را به کار ببندند تا این مسائل حتما رعایت شود.

سربخش ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم جشنواره ها این است که باید مردم را به جهاد تبیین تشویق کنند؛ تمامی جشنواره های فرهنگی و هنری از سینما و تئاتر گرفته تا هنرهای تجسمی و… باید مخاطبان خود را به تفکر و اندیشه وادار کنند. جشنواره های فرهنگی باید کاری کنند که مردم پاسخ پرسش های شان را در محتوای تولیدات به دست بیاورنداگر چنین چیزی اتفاق بیفتد مخصوصاً در ارتباط با نوجوانان و جوانان که مورد هجمه اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان هستند عرصه هنر می تواند مشکلی از مشکلات فکری و ذهنی را حل کند.

مدیرمسئول نشریه «سینمارسانه» خاطرنشان کرد: آثار هنری ضمن توجه به ارزش های بومی و ملی همگی باید در راستای هدف استکبارستیزی و صهونیست ستیزی تولید شوند. در واقع تولیدات هنری باید بتوانند به مقاومت و حماسه سازان خدمت کنند چرا که دشمن از این ها در هراس است.

وی سپس با اشاره به برخی هنرمندان یا منتقدانی که بعضا عنوان می کنند جشنواره فیلم فجر جای عرضه فیلم های دفاع مقدسی و امثالهم نیست و این فیلم ها باید در جشنواره فیلم مقاومت نمایش داده شوند تصریح کرد: هنرمندانی که منتقد این قضیه هستند انقلاب و اسلام را نشناختند. انقلاب ما یک انقلاب مردمی و ملی و میهنی است؛ انقلابی در مقابل آمریکا و انگلیس و فرانسه است. ما نمی توانیم مسائل انقلابی و دینی را مطرح کنیم بدون اینکه ستیز با غربی ها در آن نباشد.

سربخش متذکر شد: مگر می شود استبداد داخلی را در نظر بگیرید و فکر کنید حمایت غرب در پشت آن نیست؟ پشت استبداد به حمایت های غرب گرم است. استبداد با قساوت در مقابل انقلابیون می ایستد. ما باید این ها را بدانیم.

این کارشناس فرهنگی یادآور شد: من یادم می آید روزی با محافظ شاه صحبت می کردم. او کسی بود که در گارد جاویدان خدمت می کرد؛ در زمان انقلاب ضمن اینکه از شاه حفاظت می کرد در کاخ نیز رفت و آمد داشت. او به من گفت می دانی سفرای آمریکا و انگلیس و فرانسه می آیند و به شاه می گویند فلان کار را بکن یا نکن! یا اینجا مردم‌ را بکش و آنجا نکش؛ او می گفت غربی ها به شاه امر و نهی می کرند و شاه مثل عروسک دست آموز تمام کارهای را انجام می داد و سفیر کشوری بیگانه در مقابل او می ایستاد.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما از هر فرصتی که برای انقلاب پیش می آید باید استقبال کنیم و حرفی علیه استکبار داشته باشیم. جشنواره های فرهنگی هنری فجر انقلاب اسلامی فرصتی طلایی و درخشان برای استکبارستیزی هستند و امیدوارم متولیان این رویدادها این موقعیت درخشان را از دست ندهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.