یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

به کارگردانی «مسعود میر»؛

«علی مسیو» به گروه «هنر و تجربه» می‌آید

مستند «علی مسیو»

سینماپرس: «علی مسیو» روایت رهبر ناشناخته در دوران مشروطه است که مسعود میر داستان این شخصیت را نوشته و کارگردانی کرده است؛ این مستند قرار است اکران خود را در گروه «هنر و تجربه» آغاز کند.

به گزارش سینماپرس، مستند «علی مسیو» روایت زندگی و زمانه‌ مجاهدان مرکز غیبی تبریز و رهبری علی مُسیو است که مقاومت و وطن‌پرستی را معنایی دیگر بخشیدند.

مستند «علی مسیو» به نویسندگی و کارگردانی مسعود میر، اکران خود را از ۲۳ دی آغاز می‌کند. این مستند بعد از رونمایی در چارسو در پلتفرم اختصاصی نمایش مستند در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

کارگردان این مستند پیرامون این اثر گفت: «علی مسیو» شناخت‌نامه‌ای مصور برای معرفی و غبارزدایی از شخصیتی است که بی‌تردید جنبش مشروطه بدون درایت، حمایت و اصالت او حتی در همان حد محدود هم به ثمر نمی‌شست. «علی مسیو» با سازماندهی ارتشی سری از میان وطن‌پرستان و آزادی‌خواهان آذربایجان تحت عنوان مرکز غیبی، سنگ مقاومت در تلاش برای وقوع انقلاب و البته شکستن محاصره تبریز را بنا گذاشت و در این راه از مال و جان و فرزندان خود گذشت.

مستند «علی مسیو» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و از جمله فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بود، گروه «هنر و تجربه» مراسم رونمایی و نمایش ویژه این مستند را روز شنبه بیست و سوم دی در سینما چارسو برگزار می‌کند و قرار است بعد از آیین رونمایی و نمایش «علی مسیو» در سالن شماره دو سینما چارسو این مستند در پلتفرم اختصاصی نمایش مستند در دسترس قرار بگیرد.

در خلاصه داستان این مستند یک ساعتی آمده است: «مردم شهر در انتظار آزادی بودند و کشور در حسرت آبادی. فرمان که امضا شد دیکتاتور کودکانه گریست و هزینه اتمام دلگیری‌اش شد حصر و حبس. جماعت به شهر محبوس شدند و محتاج گندم و حاکمان ضیافت آهن و آه به راه انداختند و مشعوف سرکوب. دوباره مردی برخاست تا تاریخ شرمنده آیندگان نماند. او شد رهبر مرکز غیبی و این آغاز گمنامی او بود که تا امروز به درازا کشیده است ...»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.