شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

با حضور دوستان و علاقمندان در «باغ مزار لطفی»؛

یاد استاد «محمدرضا لطفی» گرامی داشته می‌شود

محمدرضا لطفی

سینماپرس: جمعی از دوست‌داران، علاقه‌مندان و هنرمندان در جهت تجلیل و گرامیداشت یاد محمدرضا لطفی در زادگاه او و بر سر مزار او در «باغ مزار لطفی» گرد هم می‌آیند و اثر ماندگار «به یاد عارف» او را که با شعری از سایه و صدای محمدرضا شجریان ساخته شده است، با هم می‌خوانند.

به گزارش سینماپرس، مراسم گرامیداشت یاد محمدرضا لطفی در زادگاه او و بر سر مزار او در «باغ مزار لطفی» روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه مصادف با سالروز تولد او ساعت ۱۰ صبح در شهر گرگان برگزار می‌شود.

در این مراسم که تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان از تهران و شهرهای دیگر کشور حضور پیدا می‌کنند، بخش‌هایی از این محل که اخیرا و با همکاری نماینده گرگان در مجلس، شهرداری گرگان و اداره کل ارشاد ترمیم، تعمیر، بازسازی و ساماندهی شده است، مورد بازدید قرار می‌گیرد.

همچنین، قرار است در اردیبهشت سال آینده (۱۴۰۳) مراسم دیگری همزمان با سالگرد درگذشت این استاد تار، آهنگساز و موسیقیدان برگزار شود.

محمدرضا لطفی (۱۷ دی ۱۳۲۵ – ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ردیف‌دان، موسیقیدان و آهنگساز ایرانی بود. او نوازنده برجسته تار، سه‌تار، کمانچه و نیز پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی بود. او از چهره‌های تأثیرگذار موسیقی ایرانی بود که با خلق آثاری چون «ایران ای سرای امید»، «کاروان شهید»، «برادر بی‌قراره» و «عشق داند» به میان توده مردم راه یافت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.