یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

«دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«جشنواره‌های فجر» باید به طرف قله اهداف نظام اسلامی حرکت کنند/ جای فیلم‌های سیاه و دشمن شاد کن در «جشنواره فجر انقلاب» نیست

حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی

سینماپرس: حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظار از مجموعه جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اسلامی گفت: ما در بهترین حالت تا امروز تنها توانسته ایم ۴۰ درصد از سینما را ایرانی سازی و اسلامی سازی کنیم و این مقدار مطلوب نیست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از آرزوهای همه مردم ایران و هنرمندان متعهد و دغدغه مند این است که تمامی جشنواره های فجر انقلاب اسلامی هم راستا و هم گام با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باشند به ویژه در حوزه جشنواره فیلم فجر این انتظار می رود که نگاه و تدبیر ویژه ای برای رسیدن به این هدف مطلوب وجود داشته باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: متأسفانه زیرساخت ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب آماده نیست چرا که ما هنرمندان تراز با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به تعداد کافی نداریم. البته ممکن است گاهی یک فیلمنامه نویس یا کارگردانی را پیدا کنیم که در این حوزه دغدغه جدی دارند اما مثلاً بازیگری که برای آن اثر انتخاب می کنیم همسو نیست و ممکن است حضور همان بازیگر باعث شود تا آن اثر خواسته ملت انقلابی را برآورده نکند.

جلالی سپس با بیان اینکه سینمای ایران هنوز به نقطه مطلوب تراز انقلاب اسلامی نرسیده است تصریح کرد: جشنواره های ما باید به طرف قله اهداف نظام اسلامی حرکت کنند؛ نه فقط جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اسلامی که سایر جشنواره های فرهنگی و هنری دیگر نیز باید در این راستا گام بردارند.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: ما در بهترین حالت تا امروز تنها توانسته ایم ۴۰ درصد از سینما را ایرانی سازی و اسلامی سازی کنیم و این مقدار مطلوب نیست؛ امیدوارم به زودی بتوانیم شاهد روزی باشیم که تمامی فیلم های حاضر در جشنواره فجر انقلاب به صورت ۱۰۰ درصدی متناسب با اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعی است که جای فیلم های سیاه و دشمن شاد کن در جشنواره فجر انقلاب نیست؛ این جشنواره باید آثارش متناسب با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی باشد و آقای خزاعی و سایر مدیران فرهنگی بایستی متناسب با اهداف تعیین شده در این مسیر حرکت کنند.

جلالی در پایان این گفتگو افزود: ما باید خود را متناسب با تراز انقلاب اسلامی حرکت دهیم. ساختار انقلاب در سینما باید بزرگ شود. جامعه هنرمندان باید تلاش کنند تا سینما به این سمت هدایت شود و باید جوانان علاقمند به هنر آموزش های لازم را ببینند تا زمانی که وارد عرصه تولید می شوند متناسب با این اهداف گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.