پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

وزیر ارشاد:

در نظریه «اصالت فرهنگی» به «نشاط فرهنگی» رسیدیم/ همه دغدغه‌هایی که «جلال» در آثارش برای ما به یادگاری گذاشته برطرف خواهد شد!

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم جلال را بزرگ می‌دارند، افزود: جلال آل‌احمد نماد مقاومت است و زمانی که جلال را نماد قرار دادیم باید سبک زندگی، فرهنگی و فکری او در جامعه گسترده شود. این شیوه‌ای است که از برگزاری این رویداد دنبال می‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه شانزدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد در تالار وحدت با اشاره به یکصدمین سالگرد تولد جلال آل‌احمد ادامه داد: جلال در دهه ۴۰ در دوره ویژه‌ای واقع شد، تولد نهضت امام خمینی (ره) در آن زمان اتفاق افتاد. آثار جلال در آن دوره محور جامعه بود.

وی با بیان اینکه مردم جلال را بزرگ می‌دارند، توضیح داد: او نماد مقاومت است و زمانی که جلال را نماد قرار دادیم باید سبک زندگی، فرهنگی و فکری او در جامعه گسترده شود. این شیوه‌ای است که که از برگزاری این رویداد دنبال می‌کنیم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حوزه اقتصاد، نظریه‌های وابسته بر اساس عدم اصلاح است. در این دولت تلاش می‌شود حوزه فرهنگ حوزه غالب باشد و مدیران قبل از اینکه متخصص باشند، دغدغه فرهنگی داشته باشند.

وی افزود: در نظریه اصالت فرهنگی به نشاط فرهنگی رسیدیم و باقی مشکلات هم قابل حل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جایزه ۴۰۰ میلیون تومانی در شانزدهمین دوره جایزه جلال به چند برگزیده اعطا شده است، گفت: مسیری که آغاز شده پردرخشش خواهد بود. همه دغدغه‌هایی که جلال در آثارش برای ما به یادگاری گذاشته برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.