یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

تهیه‌کننده «احمد» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تنبلی کنشگران حوزه مستند دلیل عدم شناخت صحیح جامعه نسبت به «سینمای مستند» است

غلامعلی اصغریان

سینماپرس: «غلامعلی اصغریان» با اشاره به معضل انتشار آثار مستند بیان داشت: متاسفانه جایگاه سینمای مستند در کشور ما جا نیافتاده است و نیازمند فرهنگسازی است و رغبت جامعه ایرانی بیشتر به سوی سینمای داستانی است.

تهیه کننده فیلم مستند «احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با اشاره به معضل انتشار آثار سینمای مستند ایران بیان داشت: یکی از بسترهای بسیار مناسب جهت پخش و انتشار آثار سینمای مستند، پلتفرم های اینترنتی هستند که متاسفانه اقدامی از سوی تهیه کنندگان برای ارتباط با پلتفرم ها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر پلتفرم ها نیز به دلیل اینکه حجم مخاطبان مورد نیاز آنها از آثار مستند به میزان مطلوب وجود ندارد؛ استقبالی از این ژانر نمی‌کنند و این در حالی است که در جوامع دیگر بحث مستند کاملا تعریف شده و مورد توجه جامعه هست.

عضوهیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری عروج تصریح کرد: متاسفانه جایگاه سینمای مستند در کشور ما جا نیافتاده است و نیازمند فرهنگسازی است و رغبت جامعه ایرانی بیشتر به سوی سینمای داستانی است. این مقوله نیز باری مضاعف بر گرده کنشگران این عرصه گذاشته است که باید تلاش کنند و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا ذهنیت روشنی در بین جامعه ایرانی نسبت به جایگاه مستند ایجاد کنند.

تهیه کننده مستند «بانو قدس ایران» در ادامه این مصاحبه به وضعیت مستند داستانی پرداخت و اظهار داشت: مستند داستانی بهتر از مستند غیر داستانی مخاطب پذیر و تاثیرگذار است. همچنین کم و بیش جایگاه خود را در کنار سینمای داستانی باز کرده است.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: اساسا نگاه جامعه ما به بحث مستند نگاه جامع و مانعی نیست. تنبلی کنشگران حوزه مستند دلیل عدم شناخت صحیح جامعه نسبت به سینمای مستند است. از طرفی دیگر نیز رویکرد اهالی مجموعه سینما است که سرمایه گذاری های لازم در این بخش از سینما را نکرده اند و در این زمینه کافی است به میزان سرمایه گذاری وبویژه سهم سینمای مستند از کل بودجه سازمان سینمایی را در مقایسه با بودجه تخصیصی به سایر بخش های سینمایی توجه نمائیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.