چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

ناصر آقایی:

خوشحالم که از نظر کمی حدود ۷۰ تا ۸۰ نمایش هر شب روی صحنه‌های تئاتر است

ناصر آقایی در مراسم تشییع پیکر مرحوم عبدالمجید حسینی راد

سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید: طبیعتا وقتی چهره‌ای سینمایی روی صحنه تئاتر می‌رود تهیه‌کننده‌ها می‌بینند تماشاگران به خاطر دیدن این چهره‌ها هم شده بلیط می‌گیرند و کار را می‌بینند، این روند باعث دعوت بیشتر از آنها برای حضور در اجراها می‌شود البته برخی هم به خاطر تجربه قبلی اجرا روی صحنه می‌روند.

به گزارش سینماپرس، ناصر آقایی در گفت وگو با ایرنا در این باره که روی آوردن سلبریتی‌ها به سمت تئاتر آیا صرفا برای گیشه است یا علت دیگری هم می‌تواند داشته باشد؟ اظهار داشت: این را باید از خودشان پرسید؛ چون تعداد آنها انگشت‌شمار است و برخی از اینها تجربه صحنه‌‎ای از قبل دارند. شاید به لحاظ مالی آنقدر که تصویر آنها را راضی می‌کند، راضی نشوند اما در هر حال، این هم کاری است و خیلی از تماشاگران به خاطر همین چهره‌ها جذب سالن می شوند.

تهیه‌کننده‌ها صرفا دنبال گیشه هستند؟

وی در این باره که تهیه کننده ها دنبال گیشه هستند افزود: ایرادی در این کار نمی‌‎بینم. اینها هم کار تئاتر می‌کنند و می‌روند اما دلایل اصلی را باید از خودشان پرسید.

آقایی همچنین در پاسخ به این سوال که عمده مشکل حوزه تئاتر چیست؟ اظهار داشت: تئاترهای کوچک به دلیل حضور افرادی که صاحب‌نام و تجربه زیاد نیستند باید با اتکای به خودشان کار را روی صحنه ببرند. حال، این کار مورد استقبال قرار بگیرد یا خیر، بماند. در بسیاری از کشورهای جهان این نوع کارها مورد حمایت دولت است و حمایت مالی از آنها می‌شود.

خوشحالم که از نظر کمی، حدود ۷۰ تا ۸۰ نمایش هر شب روی صحنه‌های تئاتر است ولی به لحاظ کیفی گاهی لابلای اینها کار قابل اعتنا هم دیده می‌شودوی افزود: این نوع آثار چون کارهای غیرحرفه‌ای هستند و از چهره‌های معمولی و غیرحرفه‌ای استفاده می‌شود، امکانات محدودی دارند و ضعیف هستند اما به هر حال، دولت‌ها هر چند مختصر اما حمایت می‌کنند. در ایران چنین اتفاقی نمی‌افتد.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: خوشحالم که از نظر کمی، حدود ۷۰ تا ۸۰ نمایش هر شب روی صحنه‌های تئاتر است ولی به لحاظ کیفی گاهی لابلای اینها کار قابل اعتنا هم دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همین قدر که چراغ تئاتر روشن است و جوان‌هایی که دانش‌آموخته می‌شوند جایی ندارند بروند اما گروه تشکیل می‌دهند، نمایشی اجرا می‌کنند و در سالن‌های ریز و درشت کارشان را در معرض تماشای عمومی عموم می‌گذارند جای بسیار خوشبختی است و از این بابت خیلی خوشحالم.

جوانان به جای کارهای نامطلوب سمت تئاتر می‌روند

آقایی گفت: به هر حال، این جای خوشحالی دارد که جوانان ما به جای این که دنبال یک سری کارهایی که شاید نامطلوب است بروند، حداقل به کار تئاتر می‌پردازند و از این بابت هم خیلی همه اینها را تشویق می‌کنم که کار تئاتر انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.