شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

تهیه کننده «شماره ۱۰» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«۹ دی» مهمترین روز تاریخ ایران بود/ این روز درک و فهم و بصیرت جامعه ایرانی را به تمامی جهانیان نشان داد

ابراهیم اصغری در اولین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در خصوص اهمیت استکبارستیزی در سینمای کشور گفت: بخشی از سینماگران دغدغه پرداختن به موضوعات استراتژیک را داشتند اما به اندازه سینماگران مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور دغدغه نداشته و این موضوعات مغفول واقع شده و به آن ها کم پرداخته شده است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «او خوب سنگ می زند» و «پنجشنبه آخر ماه» در آستانه سالروز ۹ دی در خصوص اهمیت استکبارستیزی در سینمای کشور گفت: مهمترین ویژگی بشر و مهمترین عنصری که انسان باید در زندگی آن را دنبال کند فهمیدن و بالا رفتن فهم و شعور است. همه انسان ها در هر شرایطی اگر بتوانند درک و فهم شان را بالا ببرند چه نسبت به مسائل خانوادگی و اجتماعی چه موضوعات سیاسی و... می تواند باعث رشد آن ها و هر جامعه ای شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فهمیدن و درایت انسان می تواند مهمترین عنصر در پیشبرد زندگی بشر و تکامل انسان باشد این موضوع می تواند یکی از بهترین ایده ها برای ساخت و تولید هر محصول فرهنگی باشد.

اصغری با بیان اینکه سینما به عنوان یکی از تأثیرگذارترین محصولات فرهنگی می تواند در تمامی حوزه ها اثرگذار باشد اظهار داشت: ۹ دی مهمترین روز تاریخ ایران بود. این رو درک و فهم و بصیرت جامعه ایرانی را به تمامی جهانیان نشان داد. مردم بصیرت داشتند و نسبت به یک سری موضوعات که دشمن سعی می کرد در کشور آتش افروزی کند مردانه ایستادند. ۹ دی روز بزرگی بود و سینما باید برای سالروز ۹ دی کار ویژه کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: چون ۹ دی به موضوعی مهم پرداخته می‌تواند در محصولات سینمایی نقش بسزایی را ایجاد کند و محور و موضوع محصولات سینمایی باشد و این سیاست گذاران سینما هستند که باید به این مسأله مهم توجه داشته باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «تک تیرانداز» تأکید کرد: هنرمندان همواره همت ویژه ای برای پرداختن به موضوعات استراتژیک دارند اما مدیران از آن ها حمایت نمی کنند این در حالی است که بیشتر از سینماگران مدیران جامعه فرهنگی و سینمایی باید این موضوعات را در اولویت شان قرار دهند و همت ویژه ای برای پرداختن به این موضوعات داشته باشند چون مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور می تواند تولیدات را به سمت اولویت های کشور هدایت کند و موضوعات مهم را پشتیبانی کند و سفارش دهد.

وی در پایان این گفتگو افزود: اگر هنرمندان ولایی و متعهد و مدیران کنار هم قرار بگیرند قطعاً نتیجه مطلوبی در سینما به وجود می‌آید اما افسوس که در سال های اخیر متوجه شدیم و دیدیم این اتفاق رخ نداده است. بخشی از سینماگران دغدغه پرداختن به این موضوعات را داشتند اما به اندازه سینماگران مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور دغدغه نداشته و این موضوعات مغفول واقع شده و به آن ها کم پرداخته شده است. این مطالبه را باید از مدیران فرهنگی و سینمایی کشور کرد اگر این مطالبه اتفاق بیفتد و این مدیران عزم جزم کنند برای ساخته شدن چنین آثاری ما هنرمندانی را داریم که به خوبی می توانند به این موضوعات بپردازند و این موضوعات محور سینمای کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.