دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

«جهانگیر میرشکاری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

وضعیت فیلم‌ها چیزی فراتر از فاجعه شده/ شخصا از فیلم‌هایی که روی پرده می‌رود شرمم می‌شود!

جهانگیر میرشکاری

سینماپرس: جهانگیر میرشکاری صدابردار پیشکسوت سینما در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: زندگی بسیاری از اهالی سینما به دلیل مشکلات معیشتی از هم پاشیده و بخش کثیری از سینماگران مجبور شدند به شهرستان‌ها یا حاشیه شهر تهران مهاجرت کنند اما گویا این مسائل برای مدیران فرهنگی و سینمایی هیچ اهمیتی ندارد و به همین علت هم به فریاد ما نمی‌رسند.

صدابردار فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «دست های آلوده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: معلوم است که مشکلات معیشتی زندگی سینماگران را با بحران روبرو کرده؛ دیگر بدتر از فاجعه خودکشی همکارمان که خود را دار زد چیست؟ این ها همه معضل و مسأله است.

وی سپس با بیان اینکه سینماگران نه هیچ گونه بازنشستگی دارند و نه امیدی برای ادامه بقا اظهار داشت: سال های سال هیچ تدبیری برای بهبود وضعیت معیشتی و ساماندهی سینماگران صورت نگرفته است. البته همانطور که به عموم مردم توجه نمی شود و مخاطرات اقتصادی زندگی های شان را با بحران روبرو کرده به زندگی سینماگران هم توجه نشده و نمی شود.

میرشکاری تأکید کرد: مسئولان فرهنگی و سینمایی خودشان به خوبی می دانند چه باید بکنند اما نمی خواهند کاری صورت دهند. این بسیار تلخ و دردآور است که اهالی سینما با بدبختی زندگی می کنند و وضعیت شان روز به روز بد و بدتر می شود.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: وضعیت فیلم ها هم که چیزی فراتر از فاجعه شده؛ من شخصاً از فیلم هایی که روی پرده می‌رود شرمم می‌شود و اصلاً حاضر نیستم رزومه ام را برای حضور در این فیلم های نازل خراب کنم. بسیاری دیگر از سینماگران هم به این دلیل بیکار نشستند و ترجیح می‌دهند هیچ مشارکتی در تولید این فیلم های بی محتوا و کم ارزش نداشته باشند.

صدابردار فیلم های سینمایی «اسب حیوان نجیبی است» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» خاطرنشان کرد: مهمترین ایراد سینما این است که تهیه کنندهگانحرفه ای از سینما رفتند و برخی آمدند و یک شبه تهیه کننده شدند و هنر سینما را به طور کل از بین بردند. البته گویا مسئولان از این وضعیت سود می برند که تدبیری برای تغییر شرایط حاکم ندارند و اجازه می دهند نگاه تجاری و... در سینما حاکم شود.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: هیچ یک از مدیران فرهنگی و سینمایی نباید فراموش کنند که سینما یکی از مهمترین ارکان فرهنگی این مملکت است و باید به درستی از آن حراست کرد. حیف است که به جای انتقال فرهنگ غنی ما این فیلم های نازل و بی ارزش را تولید می کنیم و به خورد مردم می‌دهیم. من امیدوارم هرچه سریع تر برای این معضلات تدبیری صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.