جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

مدیرعامل کانون پرورش فکری:

آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث کهن و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان در دستور کار کانون قرار دارد

حامد علامتی؛ بچه زرنگ

سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه پویانمایی سینمایی بچه زرنگ آموزش گردشگری مسئولانه است، گفت: شخصیت داستان در مسیر سفر به مازندران، تهران و مشهد از جنگل ابر عبور می‌کند و مسئولانه برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند، در پایان فیلم هم به مفاهیم معنوی و مذهبی و معرفی اماکن مذهبی کشور پرداخته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حامد علامتی در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث کهن و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان در دستور کار کانون قرار دارد، در این زمینه در تولید فیلم، پویانمایی و کتاب با مضامین میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌ریزی کردیم، که نمونه آن پویانمایی بچه زرنگ است که اکران سینمایی آن با استقبال خانواده‌ها و بچه‌ها مواجه شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: در بخشی از این پویانمایی، شخصیت بچه زرنگ (محسن) در مسیر مازندران، تهران، مشهد سفر می‌کند، از جنگل ابر عبور می‌کند، در فیلم طبیعت مازندران نشان داده می‌شود، او مسئولانه برای حفظ محیط زیست و گونه‌های نادر جانوری و منحصر ایران مانند ببر مازندران تلاش می‌کند.

«بچه زرنگ» گردشگری فرهنگی مسئولانه را آموزش می‌دهد

علامتی در بخش دیگر هم به مفاهیم معنوی و مذهبی (ضامن آهو) و معرفی اماکن مذهبی کشور می‌پردازد، به طور کلی در این پویانمایی کودکان را با میراث فرهنگی، تاریخی و مذهبی و طبیعت ایران و مضامین گردشگری فرهنگی مسئولانه بیشتر آشنا می‌کند. اتفاقا بیشتر این موارد در محصولات فرهنگی و نوشت افزارهای تولیدی تصویرسازی شده است.

وی به اردوها و سفرهای گروهی دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: متولی اصلی اردوهای دانش‌آموزی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش است کانون هم در تقویت و غنی‌سازی این برنامه‌ها مشارکت و همکاری دارد.

ضرورت انتقال مهارت هنرهای سنتی به کودکان

علامتی انتقال مهارت هنرهای سنتی و افزایش علاقه کودکان به هنرهای سنتی را ضروری دانست و گفت: برای انتقال هنرهای سنتی به کودکان و نوجوان با معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی جلسات مختلف برگزار کردیم به‌زودی هم تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه برای انتقال مهارت‌های مختلف صنایع‌دستی وهنرهای سنتی امضا خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶٠ عنوان فعالیت فرهنگی و آموزشی داریم. سفال‌گری گُلِ کار فعالیت‌های هنری کانون است، اما توسعه سایر هنرهای سنتی مانند ملیله‌دوزی و رشته‌های هنری چوبی و فلزی هم در دستور کار کانون قرار دارد، باید توجه داشت که متولی اصلی ترویج صنایع دستی کانون نیست، اما تلاش می‌کنیم همگام با اسناد بالادستی کشور مانند برنامه هفتم توسعه کشور برای ترویج صنایع دستی، گروه نوجوانان و کودکان هم جزو گروه‌های اصلی هدف فعالیت‌های آموزشی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.