چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

تهیه‌کننده انیمیشن «شمشیر و اندوه»:

اولین اکران «شمشیر و اندوه» در «جشنواره فیلم فجر» خواهد بود/نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند

انیمیشن «شمشیر و اندوه»

سینماپرس: مهدی جعفری جوزانی از پایان ساخت انیمیشن «شمشیر و اندوه» و رسیدن آن به جشنواره فجر چهل‌ودوم خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مهدی جعفری جوزانی تهیه‌کننده انیمیشن در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبر تولید انیمیشن «شمشیر و اندوه» گفت: انیمیشن سینمایی «شمشیر و اندوه» اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا ورود امام حسین (ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این نمایش از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مداین است که منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) خواهد شد. مخاطب این انیمیشن هم نوجوان و جوان است، ‌ یعنی مخاطب آن خردسال نیست.

وی ادامه داد: «شمشیر و اندوه» با این هدف ساخته شد که ضمن بازروایت وقایع مهم تاریخ اسلام، نقش ایرانی‌ها و حضور پررنگ ایرانیان در آن عرصه را به نمایش بکشد و در واقع پیام‌هایی را که در متن خود فیلم گنجانده شده را به مخاطب منتقل کند؛ یک پیام عمومی دیگری هم داریم و آن اینکه انیمیشن فقط برای کودکان نیست و مخاطب بزرگسال و نوجوان را هم می‌تواند درگیر کند.

جعفری جوزانی تهیه‌کننده «شمشیر و اندوه» در رابطه با تیم تولید آن گفت: کارگردان اثر آقای عماد رحمانی است، ‌ نویسندگی این کار هم به صورت مشترک با بنده و آقای رحمانی است. ساخت این اثر نزدیک به دو سال به طول انجام میده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این انیمیشن که البته در فیلم‌های روز سینمای جهان وجود دارد استفاده از سیستم صدای دالبی سه بعدی است و رندر این انیمیشن هم در داخل کشور انجام شده و با دو زبان فارسی و انگلیسی هم تولید شده است.

تهیه‌کننده انیمیشن «شمشیر و اندوه» در رابطه شرایط اکران این انیمیشن توضیح داد: شمشیر واندوه امسال در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت و اولین اکرانش هم در فجر خواهد بود و بعد از آن هم برنامه داریم تا اکران بین‌المللی آن را شروع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.