سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

نویسنده «بیست‌ کویید» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تلخ بودن «کرونا» را تلطیف کردیم تا مردم از دیدن این سریال ناراحت شوند

سریال «بیست کویید»

سینماپرس: حمید برزگر فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون که این روزها سریال تلویزیونی «بیست‌ کویید» به کارگردانی هادی حاجتمند با محوریت دوران کرونا را آماده پخش دارد گفت: «بیست‌ کویید» مربوط به روزهای تلخ کرونایی است؛ روزهایی که بسیاری از مردم در کشورمان و سراسر جهان داغدار از دست دادن عزیزان شان شدند اما ما نمی‌خواستیم مردم غصه های شان را با دیدن این قصه به یاد بیاورند و برای همین تلاش کردیم تا فضای روایی اثر شیرین باشد.

نویسنده سریال های «کمربندها را ببندیم» و «ساختمان پزشکان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کرونا پدیده ای است که همه انسان ها را درگیر کرده بود و تأثیرات عظیم اجتماعی و فرهنگی در دنیا از خود به جا گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور به دنبال این سوژه رفتید اظهار داشت: طبیعتاً آدمی مثل من کارم این است که دنبال سوژه های خاص بروم. البته این کار در ابتدا با پیشنهاد آقای حاجتمند بود که طرحی خواستند با مضمون کرونا و کادر درمان و گروه های امدادی و جهادی که داوطلبانه می رفتند به کمک کادر درمان؛ ما بعد از صحبت های طولانی به این طرح رسیدیم و سپس خیلی طول کشید تا طرح در تلویزیون تصویب شد.

برزگر یادآور شد: ما زمستان ۱۴۰۰ طرح را به تلویزیون ارائه دادیم و نگارش را سال قبل آغاز کردم که بخشی در زمستان و بخش دیگر در بهار به سرانجام رسید و سپس کلید خورد و این روزها هم آماده پخش شده است.

این فیلمنامه نویس در پاسخ به این پرسش که در رابطه با دوران کرونا و وضعیت کادر درمان چه نوع تحقیقاتی داشتید متذکر شد: من چند سال است شغلم فیلمنامه نویسی است اما در دانشگاه پیراپزشکی خواندم و از این رو دوست پزشک و پرستار زیاد دارم و با این فضا آشنا هستم. به علاوه اینکه در دوران کووید هم همه درگیر این ماجرا بودیم و این فضا را می شناسیم.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «پیک نیک در میدان جنگ» خاطرنشان کرد: علاوه بر این همه ما در دوران قرنطینه اخبار مرتبط با کرونا را دنبال می کردیم. خود بنده بسیاری از دوستان و آشنایانم دچار این بیماری شدند. حتی یکی از دوستانم را به دلیل این بیماری از دست دادم. به هر صورت همه ما به نحوی با این بیماری درگیر بودیم اما با این همه باز هم نگارش این سریال نیازمند تحقیق بود چرا که ما می خواستیم نگاهی جهانشمول به این مسأله داشته باشیم.

وی تأکید کرد: به نحوی می توان گفت «بیست‌ کویید» تاریخ نگاری دوران کرونا است و این روند را ما در قصه سریال شاهد هستیم. البته بیشتر تأکید ما در این سریال روی مسائل و موضوعاتی بود که کادر درمان با آن درگیر بودند و همچنین نگاه ویژه ای هم به گروه های داوطلب مردمی داشتیم که در کنار کادر درمان خدمت می کردند.

برزگر با اشاره به اینکه «بیست‌ کویید» می تواند مخاطب جهانی داشته باشد تصریح کرد: اینکه کاری بتواند در عرصه جهانی دیده شود نیازمند فاکتورهای متعدد است؛ اول اینکه باید پخش کننده خوب بین المللی داشته باشد اما از نظر اینکه این داستان ایرانی ما که مربوط به فرهنگ ملی ما است می‌تواند مخاطب جهانی را به خود جذب کند یا خیر با اطمینان می‌گویم که این امکان وجود دارد.

وی در پایان این گفتگو افزود: نکته ای که مهم است و ما خواستیم رعایت کنیم این است که تلخ بودن کرونا را تلطیف کنیم. این اتفاق در دنیا تلخ بود؛ در دنیا و کشورمان خیلی خانواده ها عزیزان خود را از دست دادند. ما نمی خواستیم مردم از دیدن این سریال ناراحت شوند. ما اول قرار بود کمدی بنویسیم اما نمی‌شد و طی جلساتی که داشتیم دوستان در تلویزیون از ما خواستند جدی‌تر باشد اما به هر صورت ما یک شیرینی اضافه کردیم که تلخی را بگیرد. چون در کرونا مرگ و میر اتفاق می افتد. ما نمی ‌خواستیم از هیچ طرف بام بیفتیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.