دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

رئیس مرکز سیمافیلم:

هفته‌ای ۲ سریال برای هر شبکه در نظر گرفته شده است/چرا باید مخاطب روزی سه سریال جدید ببیند!

مهدی نقویان در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: رییس سیمافیلم درباره نظام پخش تلویزیون و تغییرات آن سخن گفت و عنوان کرد که قرار است از این پس فقط ۲ شبکه سریال های روتین را پخش کنند.

به گزارش سینماپرس، مهدی نقویان رییس سیمافیلم در جمع خبرنگاران درباره پروژه های «موسی»، «سلمان» و رویکردهای جدید صداوسیما نسبت به پخش سریال ها بیان کرد: سریال «موسی(ع)» کارهایش در حال انجام است اما تولید این کار همراه با فناوری های نوینی است که منتظر هستیم تا اینها آماده سازی شود و سپس کار را شروع می‌کنیم.

وی همچنین درباره سریال «سلمان فارسی» گفتد: «سلمان فارسی» این روزها در حال تصویربرداری است و در توقفی که داشت هم همان روند معمول خود را پیگیری می کرد. این مجموعه طبق برنامه ای که تهیه کننده می دهد این روزها مراحل تولید خود را پیگیری می کند. پیش بینی این بود در تابستان بخشی در حال تصویربرداری باشد و بعد برای ساخت دکورها یکی دو ماه متوقف بماند و همچنان تولید ادامه یابد که الان هم سر صحنه هستند.

رییس سیمافیلم درباره سریال «۸۷ متر» و پخش آن از تلوبیون نیز بیان کرد: ما این سریال را به پلتفرم ها ارایه داده ایم و منتظر جواب هستیم. توپ فعلا در زمین ما نیست و هنوز جوابی از طرف پلتفرم ها ارایه نشده است، اخیراً به خود تلوبیون هم ارائه شده است و منتظر جواب هستیم.

وی درباره آخرین خبرها از سریال «پایتخت» نیز توضیح داد: شایعه شده بود که رییس سازمان با سازندگان «پایتخت» جلسه گذاشته است که این موضوع تکذیب شد. مساله این است که ما رویکرد جدیدی در سند تحول داریم که یکی از بندهای آن نهضت ساخت فصل دوم سریال های سابق است که معمولاً هم با عوامل خود آن سریال است. با «پایتخت» هم مذاکره شده است. مذاکرات هم جدی است و هر گاه به نتیجه برسد خبری نیست که پنهان بماند و اعلام می شود.

نقویان در پاسخ به مهر درباره کاهش سریال های طنز عنوان کرد: مساله سریال های طنز که کمیت آن کاهش یافته است دغدغه خود ما هم هست اما باید طنز خوب دربیاید تا به تولید برسد. خودتان هم می دانید پلتفرم ها تا الان نتوانسته اند طنز خوب بسازند که حتی به فصل دوم و سوم برسد. طنز کارپیچیده ای است و اینگونه نیست که فقط اراده ای از طرف ما باشد. باید تیم های حرفه ای هم آماده کار باشند پیش از این فقط تیم های محدودی بودند که کار طنز می کردند و الان شاید آن تیم ها کار نمی کنند یا کم کار شده و یا از دور خارج شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر غیر از «زیرخاکی» و «نون. خ» از برندهای خوب ما که در حال کار هستند و «پایتخت» که در حال مذاکره هستیم طنز «بدل» به کارگردانی علی مسعودی را هم داریم که امیدواریم به نوروز امسال برسد. «قول مردونه» و «ماه عسل» هم فیلمنامه های فوق العاده ای هستند که الان در مرحله انتخاب عوامل این فیلمنامه ها هستیم.

رییس سیمافیلم در بخش دیگر صحبت هایش درباره تغییرات نظام پخش در تلویزیون تصریح کرد: هفته ای ۲ سریال برای هر شبکه در نظر گرفته شده است شنبه تا چهارشنبه شبکه های یک و سه سریال جدا دارند و پنجشنبه و جمعه هم سریال دوم خود را دارند. به این هم وفادار هستیم و از یکی دو ماه آینده این برنامه ها به صورت منظم می شود.

وی در پاسخ به مهر درباره اینکه چرا شبکه دو مدت هاست که فقط بازپخش دارد؟ گفت: شبکه دو قرار است سریال های مناسبتی در نوروز و ماه رمضان داشته باشد. این هم تصمیم کلان است تصمیم سیمافیلم نیست. تصمیم درستی هم است. چرا باید مخاطب روزی سه سریال جدید ببیند به علاوه اینکه شبکه های آی فیلم و تماشا و سریال های خارجی را هم داریم.

نقویان درباره نبود سریال های جدید از سیما عنوان کرد: پخش سه سریال در روز کنداکتور بالایی برای مخاطب است و خوب نیست که کنداکتور تلویزیون از هشت شب تا پایان شب صرفا در اختیار سریال ها باشد و در اختیار برنامه های تلویزیونی نباشد.

وی در پاسخ به اینکه شبکه های اصلی چرا نباید تولیدات جدید داشته باشند، یادآور شد: شبکه دو قرار است در کنار مناسبتی ها، ویژه در اختیار مجموعه های سیت کام هم قرار بگیرد و سیت کام های تولیدی ما را پخش می کند. همچنین مجموعه های تامینی موفق نیز از این پس از این شبکه به پخش می رسند. البته اینها سریال های تامینی جدید هستند که برای مخاطب جذاب هستند.

رییس سیمافیلم در پاسخ به اینکه این رویکرد به دلیل آماده نبودن سریال های تولیدی است یا دلیل دیگری دارد، اظهار کرد: همان‌طور که گفتم این سیاست سازمان است که فقط ۲ شبکه اصلی سریال پخش کنند و شبکه دو در مناسبت های ویژه، سریال پخش کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.