شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

«جلال قزل ایاق» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تقسیم بودجه دولتی در سینما باید مساوی و عادلانه باشد

جلال قزل ایاق

سینماپرس: جلال قزل ایاق تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در سینما و مدیریت بودجه های سینمایی گفت: تقسیم سرمایه‌ها در سینما باید مساوی و عادلانه باشد یعنی اینطور نباشد که به برخی افراد خاص مدام برای ساخت فیلم بودجه بدهند و دست دیگران از این مواهب خالی بماند.

عضو سابق شورای مرکزی کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده مدتی است به علت بیماری در بستر هستم و تا حدودی از وضعیت سینما دور مانده‌ام اما متأسفانه آنطور که از دوستان سینماگر می شنوم از وضعیت سینما راضی نیستند و به خصوص در مورد تقسیم بودجه های سینما گلایه دارند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پر پرواز» و «خوش خیال» سپس با بیان اینکه من خوشبختانه جزو تهیه کنندگانی بودم که هیچ وقت از بودجه دولتی استفاده نکردم یادآور شد: من همیشه همه آثارم را با سرمایه شخصی تولید کردم و در پی آن نبودم که بودجه دولتی بگیرم و با بودجه بیت المال مبادرت به تولید کالای فرهنگی کنم اما عده‌ای دوست دارند که این گونه فیلم بسازند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: در هر صورت مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی باید در پی بهبود شرایط فرهنگی‌ و سینمایی کشور باشند و یکی از مهمترین مسائلی که وضعیت فرهنگ و سینمای کشور را بهبود می بخشد قطعا تقسیم عادلانه و یکسان امکانات و بودجه ها میان تمامی سینماگران بدون خودی و ناخودی کردن است.

قزل ایاق در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم روی بودجه سینما که متعلق به بیت المال است، مدیریت درستی صورت بگیرد و کارهایی که تولید می شود به نفع جامعه باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.