شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

اختلال غیر منطقی و ادامه‌دار «سامانه سمفا»؛

آیا فروش فیلم‌ها «سازمان سینمایی» را از شفاف‌سازی حداقلی دور کرده است؟

سامانه سمفا

سینماپرس: سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) که متعلق به سازمان امور سینمایی و سمعی بصری است و وظایف متعددی از جمله اعلام لحظه‌ای فروش فیلم ها را بر عهده دارد؛ حالا چند روزی است که به طور کامل از دسترس خارج شده است.

به گزارش سینماپرس این اتفاق در شرایطی است که با کمتر دلیل منطقی و فنی قابل توجیه بوده و بیش از هر چیز شائبه تغییر رویکرد سازمان سینمایی در زمینه شفافیت را به اذهان متبادر می‌سازد. بالاخص آنکه افت فروش فیلم‌ها در گیشه سینما از تناقضات جدی با ادعای مدیران این سازمان برخوردار است.

سامانه سمفا در حالی در دسترس نیست و با مراجعه به آن عبارت «گزارش های عمومی سامانه سمفا در حال بروز رسانی می باشد؛ گزارش لحظه ای فروش از طریق گزارش خرید های پنل مدیریت سمفا، در اختیار سینما داران و شرکت های محترم پخش می باشد» نمایش داده می شود که این پرسش ایجاد می شود چطور اطلاعات لحظه ای در اختیار سینماداران و پخش کنندگان قرار می گیرد اما به صورت عمومی منتشر نمی شود؟ آیا مدیران سینمایی حتی در این مورد هم می خواهند جلوی شفافیت را بگیرند و ساده ترین اطلاعات را هم مخفی کنند؟

لازم به یادآوری است که این سامانه از ابتدای تأسیس اش همواره با معضلات بسیاری روبرو بود و در ایام شلوغ مانند جشنواره فیلم‌ فجر و… با اختلال جدی مواجه می شد. پرسش اینجا است بودجه های قابل توجهی که بابت این سامانه از جیب مردم خرج شده چه کارآیی داشته است؟ چرا مدیران فعلی سازمان سینمایی به جای شفاف سازی جلوی درز هرگونه اطلاعات و آماری حتی میزات فروش فیلم ها را می‌ گیرند؟ چرا در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی است باید شاهد این میزان از معضلاتی باشیم که راه حل بسیار ساده ای دارند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.