چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

کارگردان «بچه زرنگ» :

«انیمیشن ایران» تبدیل به جریان مستقل، قوی و صاحب سبک شده/«انیمیشن ایران» از خیلی از آثار سینمای زنده ایران به‌روزتر است

انیمیشن بچه زرنگ

سینماپرس: کارگردان انیمیشن سینمایی بچه زرنگ گفت: بچه‌زرنگ نتیجه‌ و عصاره ده سال تجربه و سختی ساخت انیمیشن‌های سینمایی مختلف است.

به گزارش سینماپرس، بهنود نکویی کارگردان انیمیشن سینمایی بچه زرنگ درباره سختی و مسائل ساخت کار پویانمایی گفت: به طورکلی در دنیا ساخت انیمیشن جزو تولیدات سخت و زمانبر است و مراحل مختلف و پیچیده آن از ابتدای شروع پروژه تا زمان اکران و ادامه مسیر باعث می‌شود تیمی چند نفره ماه‌ها و سال‌ها درگیر ساخت یک پروژه باشند؛ از این جهت هماهنگی‌های ساخت، پیش‌تولید، تولید، پس تولید، مسائل فنی و محتوایی، روایت‌داستان، کارگردانی و کنترل کیفی و زمانی پروژه باعث چند برابر شدن سختی کار می‌شود و اینجاست که اهمیت و نقش مهم و تاثیرگذار استودیو و کمپانی خودش را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: به هر حال خلق و ساخت انیمیشن در همه جای دنیا یک ساختار مبتنی بر استودیو دارد که به نتیجه‌رسیدن و تمام شدن یک پروژه انیمیشن سینمایی وابسته به آن است. همه این مسائل را بازگو کردم تا بگویم وقتی راجع به سختی ساخت بچه‌زرنگ صحبت می‌کنیم، نباید فقط از کرونا، تعطیلی سینما، سختی‌ها، مشکلات فنی و غیرفنی مربوط به همین پروژه صحبت کنیم، بلکه باید حواسمان باشد که سختی همه پروژه‌های قبلی گروه هنرپویا در کار بچه‌زرنگ به بار نشسته و نتیجه‌ای که مخاطب در سینما می‌بیند، عصاره بیش از ده سال تجربه و سختی ساخت انیمیشن‌های سینمایی قبلی گروه هنرپویا در آن است.

نزدیکی سطح دانش نیروهای متخصص ایرانی به دانش روز جهان

نکویی از حال و هوای منحصر به فرد انیمیشن ایرانی گفت: سال‌هاست که انیمیشن ایران از حال و هوای ضعیف، سفارشی و حتی بدون محتوا بودن فاصله گرفته است. امروز انیمیشن ایران تبدیل به جریان مستقل، قوی و صاحب سبک شده و از بسیاری از تولیدات سینمایی کشور پیشی گرفته است؛ همچنین انیمیشن ایرانی به‌صورت خیلی جدی در بازارهای معتبر جهانی حضور دارد و سطح دانش نیروهای متخصص آن هم بسیار نزدیک به دانش روز جهان است. من با افتخار می‌گویم که انیمیشن ایران از خیلی از آثار سینمای زنده ایران به‌روزتر است.

این کارگردان در پاسخ به این سوال قبول دارید اکثر کاراکترهای پویانمایی پسر بچه هستند و شخصیت اصلی دختر کمی داریم؟ بیان کرد: در تولیدات گروه هنرپویا همیشه دختران جایگاه مهمی داشته‌اند، برای مثال انیمیشن سینمایی شاهزاده روم که شخصیت اصلی داستان آن بانو ملیکاست و اثری با فضای کاملا دخترانه است یا در انیمیشن سینمایی فیلشاه هم مریم به عنوان دختری که حیوانات را در کشتی تیمار می‌کند، در پیشبرد قصه و تعامل با قهرمان نقش بسیار مهم و کلیدی دارد، همینطور در انیمیشن سینمایی بچه زرنگ هم کاراکتر نرگس، خواهر شخصیت و قهرمان اصلی داستان، نقش ایفا می‌کند؛ اما مواردی که اشاره کردم مربوط به گذشته بود و آرزو دارم در آینده آثار بیشتری با محوریت نقش دختران در تولیدات سینمای انیمیشن شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.