سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران:

آیین نامه «سینما حقیقت» پریمیر اولین اکران بودن است/آمار اعلام شده نوید یک جشنواره خوب را می‌دهد

محمد حمیدی مقدم در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

سینماپرس: دبیر جشنواره سینما حقیقت گفت: درصد تولیدات آثار مستند بیشتر از سال گذشته است و شاهد حضور سه اثر جنجالی در جشنواره سینما حیقیت خواهیم بود.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی مقدم دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت گفت: درحال حاضر گروه‌های مشاور همراه با دبیر و ستاد جشنواره سینما حقیقت درحال تماشا و بررسی آثار هستند. خداراشکر آمار اعلام شده نوید یک جشنواره خوب را می‌دهد و درصد تولیدهای امسال بیشتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: آن چیزی که من بر اساس آمار و اسامی دیدم در موضوعات محیط زیستی و اجتماعی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فیلم‌ها تنوع خوبی دارند و آثار با ساخت خوب، تنوع و جذابیت همراه هستند؛ اما سه فیلم جنجالی و در واقع پر مخاطب خواهیم داشت که ان‌شاءالله جشنواره هفدهم سینما حقیقت در آذر ماه با حضور گروه‌های خبری ژورنالیست‌ها، خبرنگاران و فیلمسازان حوزه مستند برگزار خواهد شد.

حمیدی مقدم در پاسخ به وضعیت آثار مستندی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران اکران داشتند و آیا می‌توانیم شاهد حضور آن‌ها در جشنواره سینما حقیقت باشیم؟ گفت: درباره این موضوع هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم، اما صحبتی میان انجمن سینمای جوانان، آقای آذر پندار و افرادی که این تقاضا را داشتند شد. فعلا تصمیمی گرفته نشده است؛ ولی قانون و قاعده ما در آیین نامه جشنواره سینما حقیقت پریمیر اولین اکران بودن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.