جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

جواد انصافی:

از «وزارت فرهنگ» توقع داریم سالنی وجود داشته باشد که برای نمایش‌های شادی‌آور و آیینی و سنتی باشد

جواد انصافی در چهاردهمین جشن بازیگر

سینماپرس: یک بازیگر تئاتر گفت: از وزارت فرهنگ انتظار داریم سالنی برای نمایش‌های آیینی و سنتی در نظر بگیرد که در ایام محرم هم در آن اجرای تعزیه داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، جواد انصافی بازیگر و کارگردان تئاتر ایران است که مردم او را بیشتر با نام عبدلی‌ می‌شناسند و عبدلی نام شخصیتی است که انصافی از اواخر دهه ۶۰، در نمایش‌های تلویزیونی آن را بازی کرده‌ است.

انصافی که به تازگی نمایش «عروس فراری» را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برده است، درباره اجرای این نمایش گفت: «عروس فراری» نمایش شادی‌آوری است که در واقع می‌توانم بگویم فضای نمایش سیاه بازی را دارد؛ اما عبدلی و اوستا در نمایش «عروس فراری» که نوستالژی دهه ۶۰ است حضور دارند و ما هم به همین دلیل دوباره این فضا را بازسازی کردیم.

این بازیگر ادامه داد: نمایش «عروس فراری» کاملا شاد و موزیکال است و تلاش می‌کنیم مردم شاد باشند و انتقال شادی صورت گیرد. این نمایش تلفیقی از نمایش شادی آور خیمه شب بازی و نمایش زنانه است.

وی افزود: من و همسرم دو کتاب درباره نمایش‌های زنانه ایران و نمایش‌های شگفتانه ایران نوشته‌ایم که هر کدام دارای ۷۰ نمایش موزیکال است. مخصوصا این تلفیق را به وجود آوریم که این نمایش‌ها را به نسل جدید انتقال دهیم تا بتوانند از ‌آن استفاده کنند.

جواد انصافی درباره سالن‌های نمایش تئاتر بیان کرد: سالن دولتی‌ نداریم که مخصوص نمایش‌های آیینی و سنتی باشد. از وزارت فرهنگ توقع داریم سالنی وجود داشته باشد که برای نمایش‌های شادی‌آور و آیینی و سنتی باشد و در زمان محرم و صفر هم در آن مراسم تعزیه برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.