سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

تهیه‌کننده «بچه زرنگ»:

قرار گرفتن «فیلشاه» در لیست پر مخاطب‌ترین فیلم‌های ایرانی «صنعت پویانمایی» را در ایران دچار تحول کرده است

انیمیشن سینمایی فیلشاه

سینماپرس: حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن بچه زرنگ، دهم مهر ماه در برنامه صبح بخیر ایران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از انیمیشن بچه زرنگ و صنعت پویانمایی کشور سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، حامد جعفری در برنامه صبح بخیر ایران گفت: در ساخت انیمیشن کمپانی‌های بزرگی وجود دارند. تولید انیمیشن یک تولید استودیو و کمپانی محور است. کارهای انیمیشنی ما در سال‌های اخیر به صورت فردی با همت یک گروه چند نفره ساخته شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند. با این حال همواره فعالیت در این زمینه به صورت جمعی و کمپانی محور در اولویت قرار داشته است.

وی افزود: در نوع فعالیت به شیوه کمپانی محور، رسوب در ساختار کمپانی صورت می‌گیرد. در واقع دو اثر گذشته ما یعنی فیل‌شاه و شاهزاده روم بودندکه باعث رسیدن به سطح کیفی کنونی کار بچه زرنگ شد. در واقع این اثر محصول تلاش ۲۵۰ نفر جوان خوش ذوق و هنرمند ایرانی است.

جعفری درباره عوامل تاثیرگذار در کیفیت پویانمایی‌های امروزی اظهار داشت: شکل گرفتن الگوی موفق تاثیر به سزایی در این ماجرا داشته است. در زمان اکران شاهزاده روم ما هیچ امیدی به فروش آن نداشتیم و با این حال تبدیل به سومین فیلم پرمخاطب سال تبدیل شد. در همان سال این موفقیت باعث متقاضی شدن ۸ فیلم انیمیشنی در جشنواره فجر شد. موفقیت شاهزاده روم باعث جدی گرفته شدن انیمیشن در کشور ما شد.

وی اضافه کرد: قرار گرفتن فیلشاه در لیست پر مخاطب‌ترین فیلم‌های ایرانی، صنعت پویانمایی را در ایران دچار تحول کرده است. این موضوع منجر به ورود افراد بیشتری به این صنعت می‌شود و در نتیجه آن اثری مانند بچه زرنگ خلق می‌شود. این اثر با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و مجموعه‌ هنر پویا شکل گرفته است.

وی افزود: وجود اثری مانند بچه زرنگ که به لحاظ کیفی از دیگر آثار کیفیت بالاتری داشته و قابلیت رقابت در عرصه جهانی را دارد، مدیون تجربیات چندین و چند ساله ما و تلاش‌هایی است که برای رسیدن به این نقطه متحمل شدیم.

وی در مورد وجود سبقه دینی در پویانمایی‌ها گفت: سینما یک ابزار تربیت برای کودک و نوجوان است که برای محقق شدن اهداف آن به یک الگو و رابطه درست نیاز است. در بچه زرنگ نیز ما همواره در صدد ارائه یک الگوی مناسب برای قشر کودک و نوجوان بوده‌ایم.

صبح بخیر ایران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی که هر روز صبح ساعت ۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.