یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

کارگردان انیمیشن «بی پلاک»:

سبک و سیاقی که در سینما بوده عوض شده/ «قهرمان پروری» با انیمیشن بیشتر شده و به سمت «تخیل» رفته است

انیمیشن «بی پلاک»

سینماپرس: کارگردان انیمیشن «بی پلاک» گفت: قطعاً کودکان، نوجوانان و جوانان می توانند با زندگی شهید ابراهیم هادی که در «بی پلاک» به تصویر کشیده شده ارتباط خوبی برقرار کنند.

اسماعیل یوسفی کارگردان انیمیشن «بی پلاک» که به تازگی رونمایی شده گفت: قطعاً کودکان، نوجوانان و جوانان می توانند با زندگی شهید ابراهیم هادی که در «بی پلاک» به تصویر کشیده شده ارتباط خوبی برقرار کنند چرا که قصه زندگی این شهید بزرگوار سرشار از رشادت و دلاوری است؛ او قهرمانی مردمی است که می تواند یک الگوی مناسب برای کودکان، نوجوانان و جوانان امروزی باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شهید ابراهیم هادی یکی از معدود شهدایی است که زندگی متفاوتی نسبت به سایر شهدا دارد. او در دوران نوجوانی علاقه زیادی به کشتی و والیبال داشت و بدون دیدن هیچ دوره ای و شرکت در هیچ کلاسی والیبال حرفه ای بازی می کرده به نحوی که یک نفره حریف سه نفر بوده!

یوسفی ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی و تربیت خانوادگی شهید ابراهیم هادی و نان حلالی که بر سر سفره شان بوده باعث شده او از همان اوایل زندگی اش به صورت پهلوان منش و بامرام زندگی کند. به عنوان مثال اینطور عنوان می کنند که او در ورزش کشتی به رقیب خود می باخت چرا که می دانست رقیبش برای گرفتن مراسم عروسی به پول مسابقه نیاز دارد.

این کارگردان متذکر شد: ما تمام تلاش مان را کردیم تا این نکات ارزشمند و کلیدی زندگی شهید هادی را در «بی پلاک» به صورت جذاب برای جوانان و نوجوانان امروزی به تصویر بکشیم تا آن ها به عنوان یک قهرمان از این شهید بزرگوار الگوپذیری کنند.

وی سپس در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید در دنیای امروز که کودکان و نوجوانان با انیمیشن های حرفه ای متعددی روبرو هستند باز هم می توان کاری کرد تا آن ها از یک شخصیت یا قهرمان الگوبرداری کنند اظهار داشت: ما باید واقع بین باشیم؛ همه می دانیم سبک و سیاقی که در سینما بوده عوض شده؛ قبلاً فیلم ها قهرمان ها را پرورش می دادند و حالا این قهرمان پروری با انیمیشن بیشتر شده و به سمت تخیل بیشتر رفته است.

یوسفی تأکید کرد: اتفاقاً حوزه انیمیشن دست تولیدکننده را بیشتر باز می گذارد چرا که محدودیتی که در سینما هست قطعاً در انیمیشن نیست و ما به راحتی می توانیم یک قهرمان را به عنوان الگو به کودک و نوجوان و حتی جوان امروزی معرفی کنیم.

این انیماتور افزود: انیمیشن «بی پلاک» به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید شد؛ خوشبختانه دوستان در این مرکز در پی تولید انیمیشن هایی با محوریت هشت سال دفاع مقدس هستند و وقتی ظرفیت های مجموعه ما را دیدند تصمیم به همکاری با ما گرفتند و این اتفاق باعث شد تا این انیمیشن سه بعدی در باب زندگی شهید هادی به تولید برسد.

یوسفی در پایان این گفتگو افزود: زندگی شهدا هر یک به مثابه کلاس درسی است که به ما روش و منش درست زندگی کردن و نگاه الهی داشتن را می آموزد. همه ما باید از شهدای گرانقدر بیاموزیم و قطعاً تولیدات فرهنگی و هنری می توانند در این زمینه ما را یاری دهند.

گفتنی است؛ «بی پلاک»، با موضوع دفاع مقدس، سبک زندگی شهید ابراهیم هادی ملقب به علمدار کمیل و همسنگران سلحشور وی و دلاورمردان عرصه جنگ را در جبهه غرب و جنوب به تصویر می‌کشد و فرهنگ ایثار و شهادت را در رخدادهای کانال کمیل تا لحظه شهادت این مرد بزرگ به نمایش می‌گذارد...

رونمایی و اکران انیمیشن سینمایی بی پلاک را در روز پنجشنبه ۶ مهرماه در بهشت زهرا س قطعه ۲۶ گلزار شهدا، در جوار یادمان شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.